Handelserik dag

Ja, idag har vi faktiskt gjort ganska sa mycket! Forst akte vi ivag och shoppade (sjalvklart ar de 7 ecuadorerna med hela tiden), sedan kakade vi pa ett snabbmatsstalle (jag tog sallad, haha), sedan akte vi och shoppade annu mer, akte till ett tagmuseum och sedan akte vi hem till Mama Jo's dotter Jessica for att kaka pizza. Ih, tjejerna fran Ecuador sager hela tiden att Mama Jo's mal ar att fa alla utbytesstudenter att ga upp 5 kilo minst, haha sjalvklart pa skoj, men nastan alla som har varit har har gatt upp i vikt! Eh, detta kanns inte sa jattebra, sa Eveliina och jag har bestamt oss for att laga sallad eller nagot liknande pa vara matdagar och ga ut och ga eller cykla sa fort vi far tid over! Vi far se om jag kommer hem som en boll eller inte.

Imorgon ska vi aka och kolla pa ett helikoptermuseum och sedan far vi se vad som hander. Troligtvis maste jag och Eveliina lara oss hur man hanterar tvattmaskinen ocksa, for vi far en dag i veckan var da vi kan tvatta vara klader. Vi far se hur det gar! Nagot annat som ar jobbigt ar att den har datorn som vi far anvanda ar den langsammaste i varlden! Det tar 10 minuter for den att starta och typ 5 minuter till for att oppna internet.. Det ar skumt att vi har en sa dalig dator nar Mama Jo har tva stycken sjalv! Snabba, nya datorer! Grr.. Men tydligen far vi inte anvanda dem for att de forna utbytesstudenterna laddade ner grejer o pajade hela 4 datorer sa.. Hon litar inte pa nagon nu. Aven fast jag ar duktig :(
Imorgon ar det den 20e ocksa.. vilket betyder att jag och Sebastian har varit tillsammans i 25 hela manader! Det kanns sa himla bra. Jag blir bara sakrare och sakrare pa att vi kommer klara av de har 10 manderna ifran varandra, aven fast det kommer att kannas hart ibland. Han ar ju "the love of my life"! Haha, engelskan igen.. Forlat.

Nu maste jag sluta, men ni far ha det sa jattebra allihopa och jag tanker pa er! Tack for kommentarer och tack for att ni laser min blogg :) KRAM!

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Vilken bra start på dagen jag får numer! (Går upp en kvart tidigare för att kunna läsa innan jag tar mig till jobbet:)Tack, Elin, för att du tar dig tid att skriva!

Bra tänkt av dig och Eveliina att röra på er. Då förvandlas fettet till muskler och du kommer hem som en muskelknutta istället:)Lycka till med tvätteriet! (Kom ihåg att skippa sköljmedel.) Tråkigt att Mama Jo har så dåliga erfarenheter men hon kanske släpper på reglerna allt eftersom hon lär känna dig/er?

Kramar

2009-08-20 @ 07:27:43
Postat av: Pappa Staffan

Vad taskigt att ni bara får en skitdator att använda, du har ju din bärbara hemma som du inte fick ta med dej, grr. Jag tycker oxå det är kul att läsa om ditt liv därborta, du skriver jättebra! Nu är jag förresten frisk igen. Sköt om dig. Kram!

2009-08-20 @ 15:45:40
Postat av: Sebastian

Såklart dom kommer släppa på reglerna annars ska ni ha 1h/dag på den kassa datorn, för du är världens underbaraste och förtjänar det bästa :) Det är bra att du är ute och rör på dig, du år ju en pizza haha :) älskar dig <3

2009-08-20 @ 18:21:39
Postat av: Elin Oberg

Pappa; Jaa, jag vet, det kanns lite taskigt. Det ar ganska manga dubbla budskap hela tiden, kan forklara mer sen. Tack sa mycket! Vad gulliga ni ar:) vad bra att du ar frisk igen. Jag saknar er. Kram!

Mamma; Som sagt, vad gulliga ni ar du och pappa! Det ar ingen fara, jag forsoker skriva sa fort jag far tid. Ni far garna skicka nagot mejl da och da ocksa, men jag blir jatteglad av en bloggkommentar som denna ocksa! Haha ja, jag och Eveliina ska komma hem valtranade och snygga, det ar malet ;) ja, vi far se om hon slapper pa reglerna. Hon har valdigt starka asikter sa vi far se. Jag saknar er! Kram

Sebastian; Haha men muppen;) ja, jag hoppas ocksa att det slapps pa reglerna, men jag tror inte det i forsta laget. Jag saknar och alskar dig:)

2009-08-22 @ 04:24:30
URL: http://eliniusa.webblogg.se/
Postat av: mormor+göran

Vilken häftig tjej jag har som barnbarn. hoppas jag gör rätt här nu, fast man är gammal måste man hela tiden lära sig nägot nytt. Jag håller båda tummarna för D E J !!! Du skall se, snart kan Du tvätta Dina kläder och hålla isär färgerna, så inte de vita blir grå eller de röda lila. Lycka till min B Ä S T I S !!!

2009-08-22 @ 19:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0