Lyckad dag!

Ah, bade idag och igar blev jattelyckade dagar! Sa manga grattis jag har fatt och presenter, tack alla! Idag kom antligen paketen fran Sverige: ett fran familjen och ett fran alskling. Tihi, tack sa jattemycket for presenterna! Gud, jag ar pa superbra humor just nu. Jag kom nyss hem fran middag och bowling med de tjejer som jag blivit mest kompis med har hittills. Juli, Erin, Maggie, Jess, Becky, Jamie, Eve och jag blev det! Egentligen skulle tva tjejer till kommit, men det blev kul anda. Haha, restaurangen sjong "Happy Birthday" for mig och jag fick presenter och allt betalat. Yay! Jag ska lagga upp bilder pa den lyckade kvallen imorgon. Tihi och sa fick jag prata med mamma, pappa, Jacob, Sebbe, mormor, farmor och farfar igar pa fodelsedagen. Det kandes sa skont och bra att fa hora alla roster igen! Imorgon blir det shopping och sedan maste jag nog plugga resten av helgen. Just nu ar det jattemycket att gora i skolan.. Usch, fast nu ska vi inte fokusera pa det, utan pa att jag ar glad :D

Kram pa er alla, jag saknar er valdigt mycket och tack for att ni finns dar for mig! Ha en mysig natt(?) och sa hors vi imorgon. KRAM :)

18!!!

Wihoo! Tank att jag ar 18 ar idag, helt sjukt! I skolan var alla jattegulliga och nastan alla kom ihag min fodelsedag! Min spanskaklass sjong till och med for mig, haha. Jag fick till och med grattiskort av nagra vanner och brownies(!) av nagra! Hur gulligt som helst :) Hm, nu ska jag snart fa prata med familjen och Sebbe igen, vilket jag ser fram emot jattemycket. Det enda trakiga ar att jag inte far fira fodelsedagen med er dar hemma.. Vi far ta igen det nar jag kommer hem helt enkelt :) Av Mama Jo och Girard fick jag parfym fran Victorias Secret, en klanning, orhangen och en mp3-spelare :D och jag oppnade paketet fran farmor och farfar dar jag fick kokbok, marabou, bocker och egengjorda(?) sockor. Tack farmor och farfar!

Imorgon ska jag och 6 vanner (och Eve saklart) kaka och bowla och pa lordag ska jag, Eve och nagra andra utbytesstudenter fira lite med middag och nagon film kanske. Det ska bli kul! Wihoo :D Kram pa er alla!

Snart smaller det!

Imorgon! Wihoo, da blir jag 18! Haha, forlat att jag skriver om det varje blogginlagg, men det ar ju inte vilket artal som helst som jag kommer att fylla. 18! Snart ska vi ut och fira lite idag och imorgon blir det val inte sa jattemycket annat an att oppna paket o.s.v. och pa fredag blir det middag med kompisarna fran USA. Pa lordag tror jag att vi ska fira mig lite med de andra utbytesstudenterna, sa det blir till att fira mig hela 4 dagar! Tihi.

Bilder! Gha, nu maste jag lagga upp dem. Har ar alltsa nagra bilder fran grannstaten West Virginia!








Yes, fint landskap var det verkligen! Haha, fast jag diggar skylten som satt pa den enda affaren de hade dar vi bodde. Nu ska vi ut och kaka Thaimat! KRAM :)


Tva dagar kvar

Ah! Igar hade jag inte ans tid att satta mig vid datorn. Tyvarr inga bilder an fran West Virginia, men det far jag ta imorgon. Idag har jag gjort tyskaprov efter skolan och fargat och klippt haret med Eve och Mama Jo! Just nu sitter jag och Eve och kollar pa SYTYCD med en varsin hamburgare, haha.. Snabbmat. Igar fick jag prata med familjen och Sebbe, vilket var jattekul och valdigt skont att hora deras roster! Efter det sa pluggade jag bara konstant tills jag somnade.. Fullt upp igar och idag alltsa! Imorgon ska vi fira min fodelsedag eftersom Mama Jo och Jessica aker till Bahamas pa torsdag; min fodelsedag. Gha, egentligen skulle jag och Eve kanske foljt med! Kan ni tanka er, en resa till Bahamas pa 18ars dagen! Fast tyvarr.. Vara VISA tillater oss inte att komma tillbaka till USA om vi lamnar landet :( Eller jo, om vi forst skickar nagra papper till Calefornia som ska komma tillbaka och skrivas under och godkannas av massa manniskor, vilket tar mer an en vecka. Eftersom Bahamasresan ar pa torsdag sa hinner vi inte :( Det ar jattetrakigt, men jag far hitta pa nagot annat hur vi ska fira min 18ars-dag.. Imorgon firar vi lite och jag far oppna presenter fran Mama Jo och pa sjalvaste fodelsedagen ska jag oppna presenterna fran Sverige och troligtvis Eves ocksa! Forhoppningsvis hinner paketen fran Sverige komma tills pa torsdag. 18! Ahhhh, jag sager bara att nar jag ar hemma i Sverige igen.. Da jaklar ska det bli fest! Eftersom jag inte kan gora nagot speciellt har sa kommer jag att ta igen det nar jag kommer hem igen ;)

Vet ni vad.. jag har varldens basta pojkvan. Det ar verkligen jobbigt att vara borta fran honom sa har lange och jag vet att han tycker att det ar jobbigt ocksa. Haha, jag blir sa trott pa alla som grinar over att vara borta fran sina alsklingar en vecka eller liknande.. Tank pa mig och Sebastian som maste vara borta fran varandra i 10 manader. Jag alskar honom verkligen och det ar sjukt att det redan gatt 2.5 manad! Snart ar jag hemma igen i min alsklings famn :) Kram pa er alla!

Hemma fran West Virginia

Nu antligen ar vi hemma igen! Eller, inte hemma-hemma, for det ar ju i Sverige. Pjuh, resan hem tog hela 6 timmar! Inte det roligaste.. Nu har jag sjukt mycket att gora: plugga till prov, packa upp, skriva blogg osv. Jag tog en hel del bilder fran varan helgresa, men dem lagger jag upp imorgon istallet! Okej, resan.. Hm, vi akte over Maryland (sa nu har jag fler stater avkryssade) och hamnade ute i skogen i mitten av ingenstans i West Virginia. Forsta dagen akte vi mest bara bil och kakade middag. Igar akte vi upp i bergen och kollade pa det fina landskapet och var nere i en grotta samt babade bubbelpool och bastade(!). Idag kollade vi pa vattenfall och traffade en av MJ's systrar. Tyvarr har vi gatt upp tidigt varje morgon, sa jag ar ratt trott nu.. Fast jag maste verkligen plugga :(. Hm, som sagt sa ska jag lagga upp nagra bilder imorgon sa att ni far se hur det var och sag ut i "grannstaten".

Tank, nu ar det bara nagra fa dagar kvar! 4 dagar och sedan ar jag 18! Wihoo! Haha, det paminner mig om en dum tant som vi motte pa resan.. Grr, hon fragade helt seriost om jag och Eve var over eller under 12 ar! Kan ni tanka er?! Skapligt arga vi blev, men hon var helt serios. Herre gud..

Imorgon sa far jag ringa hem och till Sebbe. Jag langtar jattemycket! Vi har inte andrat till vintertid har forresten, sa nu ar det bara 5 timmar i tidsskillnad till Sverige! Okej, nu maste jag sluta. Skriver mer imorgon. Hoppas att ni har det kanonbra och jag saknar er jattemycket! KRAM :)

Broder Jacob

Ja, de senaste dagarna har jag saknat min lillebror lite extra mycket. Varfor just nu vet jag inte, men det ar sa mycket som jag ser och upplever som jag vill beratta for honom! T.ex. sa kom det tre hela lastbilar med "Alvkakor" (internt) forbi min skola har om dagen. Bara en sadan sak. En sak som ingen annan forstar! Vi ar bra kompisar jag och min bror, jag saknar honom :)


:)

Kolla vad jag hittade pa bilddagboken.. En massa mysiga minnen tillsammans med Sebastian<3


Back on track och snart 18

Idag var forsta dagen tillbaka i skolan! Det var kul att traffa alla igen, men.. Hua vad mycket jag maste ta igen. Det ar galet! Som tur maste jag bara ta igen ett prov och ett quiz, men det var en jakla massa laxor. Nastan halva skolan var borta kandes det som, men tydligen var det bara 13% och det kravs 15% for att skolan ska stanga ner nagra dagar. Fast om man tanker att det gar omkring 2000 personer pa Downingtown West sa ar 13% av det ganska sa mycket.. hela 260 pers? Haha, forlat, jag fick lov.

Imorgon kommer jag missa skolan pa grund av en annan anledning! Mama Jo, Girard, Eve och jag ska aka over till en annan stat; West Virginia och bo ute i skogen. Haha, eller inte riktigt kanske, vi ska bo pa hotel och gora utflykter hela helgen. Forhoppningsvis blir det kul! Tyvarr maste jag ta laxbockerna med mig.. hmrf. Vi kommer hem sent pa sondagen, sa hemringandet far bli pa mandag istallet!

Tank att jag fyller 18 om precis en vecka nu! 18 ar, whoa! Tank hur mycket jag skulle ha firat om jag var i Sverige.. Just nu ar i alla fall planerna att samla ett gang vanner och kaka ute och fira mig. Vi far se om planerna andras eller inte. Jag fick ett paket fran farmor och farfar idag forresten! Det ska jag nog vanta med att oppna tills min fodelsedag. 18! Whohooo! Vi hors och ha en kanonbra helg om jag inte har tillgang till dator under helgen. KRAM :)


Sota svenskar

Vad gulliga ni ar som kommenterar och tanker pa mig :) Haha, jag maste beratta att mina kara vanner till och med gjorde en video tillagnad mig pa deras forsta studentfest! Ni ar for harliga ;) Jag tanker pa er ocksa; pa min underbara pojkvan, harliga vanner och fantastiska familj och slakt.

Nu mar jag mycket battre! Trott pa nudelsoppa (eftersom jag fick lov att kaka det idag igen..), men annars ar det bara hosta och snuva kvar. Ingen feber, wihoo! Tyvarr har Eve borjat bli sjuk.. nastan halva skolan var tydligen sjuk idag och jag vet inte om det ar svininfluensan eller den vanliga. Troligtvis bade och fast jag hade tydligen den vanliga! Hoppas att Eve inte ar sjuk lange och att hon inte behover ha lika hog feber som jag. Det var laskigt!

Mouhaha mamma, idag.. idag ar det SYTYCD och det ar dags att valja ut top 20! Haha, det ar mammas favoritprogram ocksa, men jag far se det fore henne. Jag ska vara snall att inte avsloja nagot. Hm, nu vantar vi pa pizza och pa att Mama Jo ska komma hem fran jobbet. Det ar sallan hon hinner laga mat eftersom hon maste jobba sent ganska ofta.. Sa antingen ar det jag och Eve som lagar mat eller sa kakar vi ute eller bestaller hem. Girard kan inte laga mat, sa.. jag foredrar nastan att laga maten sjalv. Jag borjar ju bli grym pa det! Nejda, men nu ska jag kila. Tack for att ni laser min blogg, KRAM :)

Valdigt sjuk

Sa nar jag vaknade upp for den femte gangen inatt av att jag skakade och inte kunde andas tog jag tempen.. 39.6! Eh, det forklarade en hel del. Nu har jag bara 38.6, sa kanner mig aningen battre, men det finns inte en chans att jag kan ga till skolan imorgon. Usch :( Plus att Eve och Jessica just nu befinner sig pa en basketmatch, men inte vilken som helst: en NBA-match! Um och MJ och Girard ar ute och ater middag med nagra vanner, sa jag ligger har hemma ensam helt miserabel och sjuk. Forresten sa kommer det inte bli sa kul nar jag kommer tillbaka till skolan igen, for allt jag missat maste jag ta igen.. Det ar lite annorlunda har. Har kan man typ inte vara sjuk utan att det paverkar ens betyg och det blir ju extrasvart for mig eftersom jag ar utbytesstudent. Buhu, nu ska jag ga och kolla pa min 6e film idag och kaka nudelsoppa (igen, jag borjar bli trott pa den soppan). Synd om mig. KRAM!

Sjukling och pumpor

Usch, hostan gav inte med sig och igarkvall lag jag dackad med feber.. Idag var forsta dagen som jag varit hemma fran skolan, ah, sa vi far se hur bra det gar att ta ikapp allt jag missat sen! Sa idag har jag legat och knaprat C-vitamin och febernedsattande hela dagen framfor en massa filmer. Ganska trevligt, om man tar bort sjuklingsdelen. Hm, vill ni se min och Eves fina pumpor? Klart ni vill, darfor tog vi kort pa dem!


Uh, forst fick vi lov att tomma dem. Min megapumpa hade typ 1000 fron!

Resultatet av min pumpis! Jag tycker att den blev sot. Egen design och allt.

Och sa har vi Eves pumpis. Boooooo!

Vad gor vi for Halloween i Sverige egentligen? Jag har glomt bort, det ar inte mycket i alla fall. "Oj, det ar Halloween". Och om nagon fyller ar/ska ha fest kring Halloween sa kanske det blir nagot Halloween-tema, sen kan jag inte komma pa nagot mer! Hm, har far vi se vad som hander, men jag lovar att beratta om det. Nu ska jag forsoka plugga till ett tyskaprov imorgon, vi hors! KRAM :)

 

P.S. Sebastian ar underbar <3


Homecoming


Suddig bild, men sa har sag jag och Eve ut innan det bar ivag till skolan for: The Homecoming Dance!

Vi akte aldrig och tog bilder med vara kompisar innan, men det blev en kul kvall anda! Dans fran 19.00-22.00 i skolan och alla var sa fina och uppkladda sa! Jag maste bara saga att dansen INTE var nagon formell dans.. Haha, jag vet inte hur jag ska beskriva dansstilen, men ehrm, INTE formell pa nagot satt och vis. Det var kul i alla fall, snackade med en massa manniskor och kande mig annu en gang lite smakandis. Efter dansen akte jag och Eve hem till en kompis for att bara chilla och umgas. Snacka om att benen gjorde ont vid den tiden! Runt halv 1 var vi hemma igen och det var verkligen en kul upplevelse att vara med om; Homecoming.

Idag vaknade jag upp med en skum hosta som inte verkar vilja ge sig.. Hm, sa det blir en lugn dag idag. Vi ska skara i vara pumpor idag och skapa lite Halloween stamning! Jag far val lagga upp lite bilder sen pa vara pumpor, haha. Hoppas att ni har det bra och det ar jatteroligt med kommentarer, det uppskattar jag verkligen! Tack for att ni foljer mitt ar i USA. KRAM :)

Arg och frustrerad!

USCH! Jag ar sa jakla forbannad just nu, maste skriva av mig. Jo, idag ar det ju Homecoming Dance som jag skrivit tidigare. Detta borjar klockan 19.00 i skolan och jag och Eve haller redan pa att gora oss i ordning. Man ska kla upp sig rejalt, sa vi vill ju vara fina! I alla fall, innan dansen sa skulle vi egentligen aka over till en kompis hus for att ta bilder (en tradition). Det har hade vi planerat nagra dagar och ni som kanner mig vet ju att jag maste planera stora grejer, for att det bli mycket lattare sen. Idag fick jag besked av en kompis vilken tid och vart vi skulle ta bilder, vilket jag berattade for MJ. Da.. da sa hon att eftersom tiden var 17.30 sa ville hon inte skjutsa pa oss eftersom vi sa till for sent. Vad fan!? Sedan sa hon att ingen av de andra tjejerna som bott har behovt aka over till nagon kompis hus for att ta bilder, men vada tankte jag, bara for att de inte hade hunnit skaffa lika manga kompisar som jag och Eve under den tiden betyder val for sjutton inte det att vi ska behova lida for det? Det ar som att hon gor det svart att ha kompisar! Hon maste traffa dem och deras foraldrar och kan inte ens stalla upp att skjutsa pa Homecoming dagen! Grejen ar att hon vetat om att vi skulle ta bilder i tva dagar, sa jag fattar inte varfor hon inte vill stalla upp nu helt plotsligt! Det ar som att jag och Eve blir en borda for vara kompisar, eftersom det ar dem som maste skjutsa runt pa oss.. Nu var det sa att kompisarna inte kunde skjutsa pa oss, for att bilarna kommer att vara fulla och da sa MJ bara att "Om ni inte kan ta er till dansen fran bildgrejen sa far ni inte aka till bildgrejen". Snallt, valdigt snallt.. Nej, jag ar sa forbannad just nu! Och det har skulle vara en kul och minnesvard dag.. tja, vi far val se hu det blir ikvall. Nu ar jag bara arg och frustrerad.

Arg KRAM.

Homecoming Game

Idag har det varit en rolig och bra dag! Wihoo, jag fick tillbaka lite testresultat pa alla dessa prov jag haft tidigare i veckan och det var en jakla massa A:n, sa pluggandet har lonat sig i alla fall! Nya vanner dyker fortfarande upp och alla ar grymt snalla :) Idag var helt enkelt en bra dag! Snart ska jag och Eve bege oss till the Homecoming Game. Det ar egentligen inte nagon speciell grej, men de visar upp tjejerna som vill bli Homecoming Queens! De far ga runt med klanningar och visa upp sig typ, sa vi far se hur det blir. Nej, det har inlagget blir kort for jag maste fixa mig lite innan vi drar, ha det kanon! KRAM :)

SYTYCD

Yes, just nu ar det paus fran So You Think You Can Dance och de haller pa att ta ut topp 20! Tihi, det ar sa kul for jag far kolla pa alla serier och sant fore er svenskar ;) Ah det ar ett underbart program, jag och Eve haller pa att kaka upp vara fingrar just nu for att det ar sa spannande!

Hm, idag blir det inte mycket skrivande, men jag vill bara att ni ska veta att jag har varldens basta pojkvan :) Jag saknar honom otroligt mycket och nu ska jag sussa. Godnatt! KRAM :)

Testvecka

Hua, igar hade jag ett prov, idag hade jag ett stort spanska prov, imorgon har jag ett stort historiaprov, pa torsdag har jag engelskaprov och pa fredag maste jag presentera en sak infor min historiaklass. Ingen rolig vecka det har inte! Fast, det ar ju temadagar den har veckan vilket lattar upp stamningen lite grann i alla fall. Uh, vi kakade ute idag igen och det blev pizza.. Visserligen gott, men onyttigt som bara den! Jag forstar verkligen varfor manniskor blir overviktiga i detta land, men intressant ar att de flesta tonaringar ar helt normala! Jag har faktiskt inte sett sa manga jatteoverviktiga i skolan over huvud taget. Det ar som att det bara gar utfor efter folk fyllt 20.. ett mysterium ar vad det ar. Haha, nog om det. Nu ska jag ta min 5 minuters dusch! Forresten, visste ni att man inte duschar efter idrotten har? Eftersom vi har 5 minuters raster mellan varje "period" sa hinner man inte och har man inte deo gar man omkring och luktar svett hela dagen. Mums.. Fast detta ar inte lika hemskt som i Dominikanska Republiken nar vi hade pa oss gympakladerna hela dagen och inte ens fick duscha efter att ha simmat i en acklig liten pool som hela skolan just simmat i. Saaa.. jag ska aldrig klaga pa "for lite tid" efter idrotten hemma i Sverige igen :)

Vi hors och ni vet att jag tycker att det ar jattekul att ni laser min blogg! KRAM :)

Min helg i bilder





Detta var lordagen!



& Detta var sondagen! Ursakta mig och min syster ;)


BYEEE :)

Breakdown och pumpor

Som ni kanske vet vid detta lag sa har jag sjukt manga regler att folja.. Inte ta tupplurer, inte sitta vid datorn mer an en timme, bara prata med familj och Sebbe 30 minuter de en/tva gangerna vi far prata i manaden.. Alla dessa regler! Gora laxor direkt efter skolan, duscha max 5 minuter pa kvallen (ingen annan tid pa dagen), beratta allt vi ska gora 24 timmar innan, laga mat tva ganger i veckan, skriva inkopslista varje vecka, tvatta en gang i veckan (tva om det ar kris), stada hela huset varje vecka, inte kolla pa MTV, inte chatta pa msn eller chatten pa facebook eftersom det ar live, inte kontakta vannerna i Sverige pa nagot annat satt an mejl (eventuellt brev).. Det har ar inte roligt alla ganger. Det ar sa manga "du maste gora det har" eller "du far inte gora det har". Idag blev det bara for mycket och jag brot ihop totalt nar det blev strul nar jag skulle ringa hem till mamma, pappa och Jacob. Eftersom pappa jobbar i Dubai just nu sa blev det lite svart och jag var ju inte hemma igar (vilket jag inte visste att jag skulle vara) sa allt blev bara stressigt och frustrerande! Jag vill kunna sitta i lugn och ro och prata med dem och ha allt planerat innan. Sa var det inte denna gang och jag onskar att jag fatt mer tid att prata med mamma och Jacob. Det finns ju sa mycket som jag vill beratta! Det blev bra nar jag till slut fick tag pa pappa och vi kunde prata i 10 minuter. Det kandes bra och han fick mig att lugna ner mig, sa tack pappa. Bara sa att ni vet allihopa sa ar min familj i Sverige den basta familjen man kan ha :)

Efter mitt breakdown akte vi och plockade applen och pumpor. Haha, random? Ja, lite grann, men det ar ju snart Halloween! For er som inte vet sa ar det en STOR sak har i USA; folk har redan borjat dekorera deras hus och jag ser pumpor vart jag an vander mig! Hehe, jag och Eve ska i alla fall skippa "Trick or treat", det kanns lite val.

Veckan som kommer ar "Homecoming-veckan". Det har innebar lite olika grejer. Till exempel sa har varje dag ett tema:
Mandag - Batiktrojdag (usch, det skippar jag).
Tisdag - Alla ska ha pa sig sina farger, d.v.s. vi som ar seniors ska bara svart.
Onsdag - 80-tals tema.
Torsdag - En stor parad haller hus efter skolan.
Fredag - "The homecoming game", amerikansk fotboll alltsa. "Homecoming queen" utses.
Lordag - "Homecoming dance"!
Forhoppningsvis blir det roligt och om det inte blir det sa ar det ju i alla fall en upplevelse hursomhelst. Nu ska jag ta min 5-minuters dusch, vi hors! KRAM :)

Whoa, vilken kvall

Idag har verkligen varit en handelserik dag. Dagen borjade 8.30 nar jag vaknade (pa en lordag.. segt eftersom det ar 5.30 alla andra dagar) och akte ivag och shoppade med Eve, Mama Jo och en av vara gaster Sarah. Eve hittade en klanning som hon ska ha pa sig pa Homecoming och jag hittade vinterskor och lite gulliga saker. Haha, jag vet seriost inte hur allt ska fa plats i resvaskan hem igen. Jag tror att jag maste skicka hem grejer lite da och da om allt ska komma hem till Sverige igen! I alla fall, sa efter en dag av shopping blev det dags for mig, Eve och Jessica att aka in mot stan.. Philadelphia. Varfor? Jo, for att kolla pa NHL: Flyers vs. Ducks! Jag maste saga att det verkligen var en upplevelse, helt otroligt! Jag blev till och med intresserad och jag ogillar verkligen att kolla pa sport, men ikvall.. nej, jag skrek och hejade pa som en galning. Det var 19000 pers dar och storsta delen var Flyers fans. Vi satt omringade av galna kanadensare och viftade med finska flaggor (eftersom tva av spelarna i Flyers och tre i Ducks ar finnar) och det var verkligen en otrolig upplevelse. Just nu sitter jag och halvsover eftersom det ar sent och har varit en lang dag, men jag ska lagga upp bilder imorgon nar jag kommit hem. Just ja, jag ar inte hemma. Sitter hemma hos Jessica och alla sover nu..

Imorgon (eller om nagra timmar) kommer jag att fa prata med pappa som ar i Dubai just nu och mamma och Jacob! Det ser jag verkligen fram emot. Tank att det redan har gatt tva veckor sedan jag pratade med dem sist. Och vet ni? Jag fick varldens gulligaste brev pa posten idag. Ett brev av min supersota pojkvan som hade sprayat sin parfym pa det ocksa! Jag maste saga att jag har en otrolig tur som har en san underbar familj, pojkvan och sa underbara vanner. Ni betyder! Nu ska jag sova och flytta pa mig innan Winston (en galen liten pug) biter ihjal mina tar. Hoppas att ni har det kanon! Nattinatt, KRAM :)

Godnatt

Imorgon ar det dags for NHL matchen mellan Philadelhpia Flyers och Anaheim Ducks! Innan det ska jag och Eve shoppa infor Homecoming; Eve ska ha klanning, jag ska ha SKOR<3 Vad ar det egentligen med tjejer och skor? Det ar nagot sjukt.. Fast inte lika sjukt som tjejer och choklad. Mmm, men jag at nyss upp min sista Marabou-bit :( Tank att tva 500grams varade i hela tva veckor! Galet. Vanligtvis ar en borta efter en film.. Hehe.

Nu ska jag sova, jag hoppas att ni har det bra hemma i Sverige.. Hm, jag maste verkligen saga att jag alskar Sverige. Det ar ett bra land, det ar mitt hem :) KRAM!

Puerto Ricansk mat

Nu sitter har och ar hur hungrig som helst! Det luktar jattegott i hela huset och det ar for att vi har gaster fran Puerto Rico; Maribel, hennes son och hennes man ar har och haller pa att laga mat nu. Hm, jag har for den delen blivit ratt duktig pa att laga mat! Igar gjorde jag laxpasta och i forrgar rakmackor, sa det gar bra i koket. Haha, fast Sebastian, tro inte att du kommer att slippa undan ;)

Ah, idag var nog den forsta eller andra dagen utan laxor! Helt otroligt, men nasta vecka har jag tre test istallet sa.. Usch, skolan. Jag saknar GP! Ops, nu ar det kak. Vi hors senare, KRAM :)

P.S. Jag alskar dig Sebastian!

Hola jag spreche English!

4 sprak.. spanska, svenska, tyska och engelska. For er som gar GP ar det har ju ingenting speciellt, men nar jag berattar om det for mina vanner har borta blir dem helt chockade! Haha, de sager att de knappt kan sitt eget sprak och de flesta sager att de tagit spanska/tyska/franska nagot ar, men att det var for svart och jobbigt sa att de slutade. Det ar lite kul det dar.. att manga manniskor faktiskt bara pratar ett enda sprak! Jag menar, for oss svenskar blir det bara viktigare och viktigare att lara sig engelska, eftersom att engelskan faktiskt ar en ganska stor del av varan vardag. Har daremot anser manga att det inte ar "nodvandigt" att kunna prata ett annat sprak, sa darfor gor de inte det. Hm, jag tycker i alla fall att det ar en fordel att prata fler sprak an ett! Plus att jag i princip kan saga vad som helst pa svenska till amerikanerna, mouhahaha! Vet ni, jag har borjat dromma pa engelska nu :( buhu, jag vill ju att svenska ska vara sprak nummer 1 for mig. I alla fall, ni far ha det sa bra! KRAM :)

Downingtown West

 

Ville bara visa lite av skolan :)

 


Planer

Ah, igar satt jag inte vid datorn en enda sekund for att det var sa mycket att gora i skolan.. Jag som skulle blogga varje dag! Ibland gar det tydligen inte, men jag ska verkligen gora mitt basta. Hm, idag har det varit en seg dag.. Jag ar bara trott och irriterad nu. Annu en gang: laxor<3 Plus att idag ska jag och Eve laga mat och tvatta, sa jag ar verkligen pa surt humor. En sak till ar att ni vet hur man ibland kanner att man bara vill vara ensam for ett tag? Sa kanner jag just nu. Jag behover Elintid! Jag vill gora nagot som JAG vill gora och helst sjalv. Haha, det later kanske konstigt, men jag ar trott pa att vara omringad av folk och ha saker som maste goras. Hm, ursakta for deppinlagget, men man kan ju inte vara glad jamt.

Pa lordag ska jag, Eve och Jessica aka och kolla pa Philadelphia Flyers vs. Anaheim Ducks! Den ni :) Sa vi ska aka till Philadelphia pa kvallen och kolla pa NHL ishockey! Inte alla som far den chansen. OCH VET NI? Herre gudars, i november ar det en AYUSA utflykt till Baltimore och Washington DC och gissa vad vi utbytesstudenter kanske kommer att fa gora?! Det ar helt sjukt otroligt, men det finns en chans att vi kommer att fa en tur INUTI Vita Huset! Jaklar alltsa, det ar inte manga som far DEN chansen! Jag hoppas verkligen att det funkar, tank om jag rakar skymta Obama dar inne? Hur coolt som helst!

I alla fall :) Jag saknar er! Jag behover pussas och kramas med Sebastian, prata med Jacob, mysa ner mig framfor SYTYCD i soffan med mamma och pappa, ringa mitt dagliga samtal till Elin och bara prata och ha roligt med er alla vanner och slaktingar. Hm, men tack for att ni och alla andra laser min blogg. Jag hoppas att ni har det kanon! KRAM :)

Children of the corn

Idag har vi varit pa en av AYUSA-utflykterna och det var jatteroligt faktiskt! Larde kanna fler av de andra utbytesstudenterna och jag tog en del bilder, sa jag ska lata dem tala for sig sjalva ;) Pa dagen shoppade vi och besokte en fabrik dar man gor kringlor, men pa kvallen..

Da befann vi oss i en majslabyrint! Laskigt va?

Det var majs overallt och det var skrammande! Haha, bilden ar mork, men vi star pa en hobal och annu en gang ar vi forfoljda av majs!

 

 

 

 

 

Malet med det hela var att hitta pusselbitar i labyrinten, sa alla hade kartor. Har har vi utbytesstudenter fran Sydkorea, Albanien, Tyskland, Italien, Frankrike och sa far vi inte glomma Finland. Min lilla Eve sitter ju dar!

 

 

 

Det var en tuff natt med majsen.

 

Fast tro det eller ej, vi lyckades samla alla pusselbitar! Sjalvklart hjalpte jag inte till med att hitta vagen.. Ni som kanner mig vet nog att jag har varldens samsta lokalsinne, sa Eve tyckte att jag skulle ha ett rep runt midjan sa att min lilla grupp inte skulle tappa bort mig!

Tyvarr ar bilderna morka och jag vet inte hur mycket som syns.. Pa min skarm har ar bilderna nastan svarta, men inte pa kameran, sa eh, sag garna till om de ar svarta pa eran skarm ocksa, for da ar det nagot fel med kameran. I alla fall, detta var min afton och jag hoppas att ni ocksa har haft en kul kvall! KRAM :)

 


Helg igen

Gud vad veckan gick fort! Troligtvis eftersom vi bara gick i skolan tre dagar, men seriost, tiden bara flyger ivag! Ikvall skulle jag och Eve egentligen akt och kollat pa amerikansk fotboll, men det regnade sa vi bestamde oss for att vara hemma istallet. Vi har varit duktiga flickor och lagat kycklingpasta, stadat och gjort vara laxor! Haha, gud sa trakigt det later.. I alla fall sa ska vi forhoppningsvis ha roligt imorgon! Det ar namnligen en AYUSA utflykt imorgon till Lancester (stallet dar vi kollade pa Amish folk) och jag antar att vi ska shoppa, spela minigolf och ga i en spoklabyrint pa kvallen! Bland allt majs och amish folk.. hua, laskigt. Vi far ser hur det blir, jag ska ta med kameran och ta lite bilder! Pa sondag ska jag och Eve traffa Girards son Girard. Haha, jag ar serios. Girards son heter Girard Junior.. lite dalig fantasi tycker jag, haha. Vi ska ga och kolla pa en luftshow med honom, sa det innebar val att kolla pa flygplan som gor haftiga saker i luften, tror jag. Vi far se helt enkelt! Nu ska jag fortsatta stada och jag hoppas att ni har det mysigt i hostmorket dar hemma. Buhu, jag vill jattegarna se svenska Idol.. Ar det nagra bra med det har aret?

Tack for att ni laser min blogg, stor KRAM :)

Osmarta amerikaner

Haha, alla ar inte dumma, men vissa fragor har verkligen fatt mig att undra..
1. Pratar man engelska i Sverige som modersmal? (Nej, USA ar inte hela varlden.)
2. Ligger Sverige i Ryssland? (...)
3. Gillar du nagra amerikanska band? For i Sverige lyssnar man val bara pa svensk musik? (Ja, vi har nastan allt ni har inom musikvarlden.)
4. Har du hort talas om Gossip Girl eller One Tree Hill? For i Sverige finns val bara svenska tv-serier? (Ja, vi har nastan allt ni har inom filmvarlden ocksa.)
5. Om alla inte pratar engelska, hur forstar ni vad de sager pa amerikanska filmer? (Det kallas subtitles.)
6. Sa du Schweiz? (...)
7. Va, har du facebook?! Jag trodde det bara fanns har! (Ja, facebook ar en internationell community.)
8. Va, har ni inte amerikansk fotboll som en stor sport i ditt land?! (Nej, det kallas amerikansk fotboll av en anledning.)
9. Jag trodde att Sony Ericsson kom fran USA! (Grr.. nej, Sverige.)
10. Ar du och din finska vardsyster systrar pa riktigt? (Ja, jag ar svensk och hon ar finsk, saklart vi ar riktiga systrar.. not.)

Forlat alla amerikaner, men jag behovde bara skratta at er lite. Visste ni forresten att de har placerat ut USA i mitten av varldskartan pa alla deras kartor? I mitten! Ungefar som att "hej, vi ar varldens centrum". Hm, nej.. jag tycker att det ar dags att oppna ogonen lite. Nu ska jag sova, sa hoppas att ni ocksa kan ha roligt at mina klasskompisar har i USA. KRAM :)

Blurr

Jag saknar min Sebastian!

Min syster har liiite for mycket energi idag och vill att jag ska vara med henne nu, sa jag far blogga lite senare. Haha, ha det bra alla! KRAM :)

RSS 2.0