Socialt hjalpmedel

Mobilen anvands verkligen maste jag saga! Har redan utbytt nummer med en massa manniskor fran skolan och det ar sa mycket lattare att planera saker med vanner. Har ar en bild pa min nya van; han heter Samsung.

Sa igar akte jag och Eve och kollade pa fotbollsmatchen mellan Downingtown West och Downingtown East! Det har ar fotboll som vi svenskar ar vana vid alltsa. Hm, ska hadanefter kalla amerikansk fotboll for amerikansk fotboll, for att underlatta lite. I alla fall sa var stamningen harlig och framfor allt nar West gjorde det avgorande malet! Det var nastan sa att icke-sportintresserade jag drogs med och blev intresserad! Haha, jag orkar inte med sport, till skillnad fran Eve som vet allt om sport och alskar att kolla pa det. Lite som min sota pojkvan i Sverige faktiskt!

Idag har det varit en vanlig skoldag. Vi har ju varit lediga mandag och tisdag = hur skont som helst. Jag antar att de dagarna var som studiedagar vi har i Sverige. Hm, imorgon har jag i alla fall ett stort historiaprov och engelska quiz, sa jag maste plugga idag. Plus att jag ska ta Hepatitsprutan nu! Ah, jag maste kila. Onska mig lycka till! KRAM :)


Den dar kanslan

Den dar kanslan nar man vet att allt kanns sa ratt. Den kanslan kanner jag varje gang jag tanker pa Sebastian. Jag ville bara skriva det, sa godnatt pa er allihopa. KRAM!

King of Prussia

Det har kopcentret var helt galet stort! Seriost, satt in hela Vasteras gallerior i en megastor sa har vi King of Prussia. Uppdraget idag var att hitta klanningar till Homecoming som ager rum om lite mer an tva veckor. Jag ska nog anvanda en som jag tog med mig fran Sverige kopt fran MQ! Haha, pa sa vis kan jag vara orginell och absolut inte vara orolig over att nagon annan ska ha pa sig en likadan klanning. Det var jag, Eve, Erin, Morgan, Maggie och Kelsey som akte och shoppade. Tyvarr blev det inga inkop for varken mig eller Eve, men nu vet vi i alla fall vad som finns! Kelsey har faktiskt bott i Sverige ett ar! Kan ni tanka er? Haha, av samma anledning som jag nar jag bodde i Dominikanska Republiken; hennes pappa jobbade pa ett projekt i Sverige under ett ar. Det roliga var att hon bodde i Sverige nar hon gick i 7:an till 8:an och det var ju samtidigt som jag bodde i D.R. Lite haftigt :)


Haha, perfekt till Homecoming! Eller.. inte ;) Jag och Maggie!

KRAM :)

Superdag

Wihoo! Jag ar sa otroligt glad idag och vet ni varfor? Forst och framst har jag pratat med bade familjen och Sebastian idag och sa har jag kopt en mobil! Yay, sa jag har redan borjat smsa med kompisarna har. Gud vad skont det kanns att ha en mobil alltsa.. Det ar en Samsung och den kostade 100 USD, ingenting markvardigt fast jag tycker den var vard i alla fall. Haha, jag maste ta bild pa den och lagga upp har sedan! Tank att MJ slappte pa reglerna.. Awesome! Snart ska jag och Eve ga ut och kaka med Juli, sa mer kul vantas av denna superdag.

Haha, jag maste bara saga att innan jag ringde Sebastian var jag nervos! Vi har varit tillsammans i mer an tva ar och jag var nervos for att ringa honom! Haha, tokigt.. Det var saklart inget att vara nervos over, for han var lika sot som vanligt i telefonen. Nar vi lagt pa kande jag mig nastan nykar igen. Hoppade omkring har hemma (konstigt att saga det, for hemma betyder ju hemma i Sverige) av lycka och karlek! Tank att jag har en san bra familj i Sverige och en san underbar pojkvan.. och sa underbara vanner! Herregud, det ar inte alla som har det. Jag ar val lyckligt lottad antar jag. Okej, nu ska jag skutta ivag till Eve och kanske skicka ivag nagot sms! Ni far ha det kanonbra. KRAM :)

Wihoo

Halleluja! Vet ni vad? Imorse vaknade jag upp runt 10 med att Eve och MJ brakade om nagonting. Tydligen hade MJ velat att vi skulle ha vaknat upp tidigare sa att vi kunnar stada och sedan aka nagonstans. Orattvist att hon inte hade sagt nagonting tidigare utan bara antagit att vi skulle gora det, tyckte Eve och jag holl med. Jag kande att nej, nu maste jag prata med MJ och saga att om hon vill att jag och Eve ska beratta allt vi planerar 24 timmar innan sa forvantar vi oss att hon gor detsamma, eller atminstone saga till om vi har planer sa att vi kan anpassa varan dag. Jag sa detta och MJ sa att hon egentligen skulle ha overraskat oss med nagonting och att det inte var nagon big deal. Hon var inte arg eller nagonting nar jag pratade med henne. Lite senare kommer hon och fragar oss "vilken hand" och haller fram handerna med nagonting hemligt inuti. Vi valjer och far tva oidentifierbara saker var. Eh, vad ar detta? Mobilsmycken? Kul skamt, var den forsta tanken, men da sa MJ att overraskningen idag skulle egentligen ha varit att.. VI SKULLE AKT OCH KOPT MOBILER! :D OMG, sa jag och Eve kommer att fa kopa en mobiltelefon var! Ingen dyr eller markvardig, men det spelar ingen roll! Det trakiga ar ju att jag absolut inte far anvanda den till att ringa hem/messa till Sverige, men anda! Mobil = trygghet och socialt hjalpmedel. Jag ar glad och imorgon kommer jag att vara annu gladare for da ar det dags att ringa till Sebastian och familjen! Wihoo, men nu ska vi aka och handla mat. Vi hors, KRAM! :D

Tack for att ni laser min blogg!

Natti


Ville bara saga godnatt kara lasare. Magen ar full av thai-mat, Eve ligger och sover i soffan bredvid mig, hjarnan ar slut efter en hard pluggvecka och hjartat ar fullt av karlek till min pojkvan, familj och mina vanner :)


Langhelg

4 dagars helg gillar vi! Idag blir det nog mest till att slappa, imorgon ska jag och Eve ga pa hemmamatchen, mandag blir det shopping med min kompis Erin och hennes kompisar och pa tisdag ska jag och Eve ga och kolla pa fotbollsmatchen (den fotboll vi svenskar ar vana vid) mellan Downingtown West och Downingtown East! Sa vi har lite planer i alla fall. Jag borjar verkligen vanja mig vid skolan och allt som till en borjan var overvaldigande nu! Nya vanner hjalper tiden att ga fortare och som jag har skrivit tidigare betyder det valdigt mycket att jag inte gar igenom det har ensam. Det ar skont att ha en "syster" som gar igenom samma saker.

Jag har tankt lite pa en sak och det ar fragan vad gor det har aret lattare/svarare for just mig? Svarare ar ju utan tvekan faktumet att jag maste vara ifran min pojkvan under den har tiden. Det ar faktiskt inte en enda utbytesstudent som jag fragat som hade pojkvan/flickvan nar de lamnade sitt hemland, sa det gor mitt fall lite unikt. Saker som kanske gor det har aret lattare for mig an andra ar nog min engelska, att jag bott utomlands forut, att jag ar van vid att ga upp toktidigt pa mornarna och att jag ar van vid ratt mycket laxor och prov i skolan. Saker som varit jobbiga i Sverige har faktiskt visat sig lona sig har! Haha, jag borjar lata gammal. Nej, men jag hoppas att ni forstar vad jag menar. Saker lonar sig faktiskt ibland och kom ihag att allt ar relativt!

Nu ska jag ga och sniffa pa min alskade marabouchoklad. Jag saknar er! KRAM :) (och puss pa Sebastan)

Godnatt

Idag ar jag for trott for att skriva nagonting vettigt har. Ses imorgon istallet! KRAM :)

Paket fran Sverige

Idag fick jag en jattetrevlig overraskning i brevladan! Tack sa jattemycket min sota familj for paketet med min favoritchoklad i hela varlden (Mmm.. Marabou apelsinkrokant), min favorittidning Solo och diverse saker i! Det gjorde verkligen min dag, sa tack, tack och tack! Det kandes som om jag var hemma i Sverige for en stund nar jag lag och laste med choklad i munnen. Nyss kollade jag och Eve pa det tredje avsnittet av "So you think you can dance" sasong 6! Jag maste saga att jag fick lite nostalgi eftersom jag, mamma och pappa alltid brukar kolla pa det tillsammans.. Nu har jag i for sig min syster, men det ar ju inte riktigt samma sak anda. Det ar lite jobbigt ibland det dar med saknaden. Ibland ar det mer och ibland ar det mindre jobbigt, men jag saknar familjen, Sebastian och mina goa vanner varje dag. Ni betyder otroligt mycket for mig!

Den har veckan har varit full av trakiga laxor och prov, men den har helgen kommer att vara en 4-dagars helg! Det ser jag verkligen fram emot. Troligtvis kommer vi gora nagon utflykt och pa tisdag nasta vecka ska jag och Eve aka och kolla pa fotboll (nej, inte amerikansk fotboll den har gangen) eftersom det ar Downingtown West vs. Downingtown East! Det ar alltsa en stor match, sa det ska bli kul att se.

Hua, jag ar trotter sa nu ska jag nog plugga lite mer och ga och lagga mig bredvid Ida (ja, jag sover med gosedjur) :D. Haha, mitt gosedjur ar Sebastians storsta fiende eftersom jag kramar om henne varje natt! Ahh, norden finns inom mig 8) Fast jag foredrar nog att krama om Sebastian;) Godnatt pa er nu. KRAM :)


Svennebanan

Ja, idag fragade en kompis till mig vad svennebanan betydde. Jag blev ganska forvanad maste jag saga! Vart kom det ifran liksom? Haha, i alla fall sa hade hennes kompis sagt till henne att hon skulle fraga mig eftersom han tydligen alskade artisten Promoe. Okej, vanta lite nu, tankte jag. Promoe? En svensk artist? Haha, min kompis forklarade att hennes kompis var besatt av "svennebanan-laten", men inte visste vad laten handlade om eftersom den ar pa svenska. Haha, sa kul for dig Promoe, du har fans i USA ocksa!

Okej, idag har det mesta bara flytit pa. Jag och Eve har planerat vad vi ska ha pa oss till "Homecoming" som ager rum nasta manad! Man ska tydligen ha fina klanningar pa sig, men inte som pa "Prom" da man har langklanning. Tihi, jag ser verkligen fram emot Homecoming. Det pratas mycket om det och jag ska ga med min syster har jag bestamt! Haha, om hon inte hittar en dejt forstas.. Jag onskar att jag kunnat ta Sebbe med mig dit. Eve sager att hon troligtvis kommer att grata nar hon ser mig och Sebastian tillsammans igen! Gulligt :)

Ni far ha det kanon hemma i kylan(?) och tack for att ni laser min blogg! KRAM :)

A, yay!

Idag fick vi tillbaka historiaproven som vi gjorde i onsdags. Jag.. fick.. 43/45! Wihoo, forlat men jag maste faktiskt skryta lite med detta. Min kompis Shawn sa upp varan vanskap pa skoj for att jag fick en poang battre an honom, haha. Det lonar sig att plugga alltsa, men jag gor det bara for att jag ar sjukt envis. Allt ar ju pa engelska och gor det hela en storre utmaning, men det ar dar envisheten kommer in. I alla fall, nog om skolan! Har just pluggat i en och en halv timme, sa ar trott pa allt som har med skolan att gora..

Vi tog skolfotona idag forresten! Det var ett stort klassfoto med alla seniors (d.v.s. nagra hundra) och sa fick man ta ett enskilt. Jag tror att Mama Jo kommer att skicka de sma fotona till mina slaktingar, familj och Sebastian.. Hon namde nagonting om det. Hm, forkylningen borjar bli battre nu efter att ha knarkat C-vitamin hela helgen forresten. Jag antar att det fortfarande ar mycket om svininfluensan i Sverige? Det ar det har med. Overdrivet mycket.

Nu ska jag svara pa lite mejl, sa ni far ha det sa bra allihopa. Kram pa er! :)

Skolfoto

Imorgon ar det ju skolfoto for sjutton! Ih, jag kom pa det nyss! Ah, vad ska man ha pa sig? Hm, jag tror att det kommer att vara ett enskilt foto och ett stort foto med alla seniors. Vi far se hur det blir. Oh, jag skulle hemskt garna vilja se skolfotona fran KSK ocksa (min skola i Sverige).

Idag har det varit en san dar slo dag.. Jag har visserligen gjort mina laxor och borjat lasa en engelskabok som ska vara utlast pa fredag, men anda. Forra veckan kopte jag forsta One Tree Hill sasongen pa dvd, sa jag och Eve har kollat pa nagra avsnitt idag. Jag har sett alla 6 sasonger forut, men de ar ju sa himla bra sa att jag kan se dem igen! Basta serien..

Jag hoppas att ni har det bra allihopa och glom inte att jag saknar er. KRAM!

Bondfire

Sa igar akte jag och Eve over till Juli! Det var vi och 7 andra fran skolan dar och vi grillade marshmellows framfor en brasa pa Julis gard. Det var en kul kvall och det hela kandes sa typiskt amerikanskt! Vi grillade "smores" som bestar av marshmellows och choklad mellan tva kakor. Valdigt nyttigt ;) Det var en stjarnklar kvall och for ett ogonblick kandes allt sa overkligt!

Idag ar det den 20 vilket betyder att det var 26 manader sedan jag och Sebastian blev tillsammans! Jag saknar honom valdigt mycket nu, speciellt igar nar det satt par och pussades vid den mysiga brasan! Jag ville ha min alskling att pussa pa ocksa!

Usch, idag ar jag sjuk.. Jag har ont i halsen och kan knappt prata! Haha, det ar min syster som har smittat mig. Vad kan jag saga, vi ar oskiljaktiga ;) Nu ska vi sloa i soffan framfor Project Runway, sa vi hors! KRAM :)

Lyckad kvall!

Det var verkligen en upplevelse att se matchen igar! Sjalva spelet var lite forvirrande, sa jag och Eve sag ut som fragetacken nar alla spelare tacklade pa varandra och bildade sma hogar. Hm, konstigt spel det dar.. I alla fall sa var stamningen pa topp och vi traffade manga bekanta. Jag tankte lagga upp lite bilder sa att ni far se ungefar hur det sag ut!


Downingtown West!

Melonhuvuden :D                                                  Juli :D

Jag i mitten av smeten, detta var en kul kvall!

Efter matchen akte jag, Eve och Juli for att kaka glass. Vi planerade allt med Mama Jo och som ni kanske vet sa maste vi planera allt och beratta vad vi ska gora 24 timmar innan. Sa igar fragade Juli om vi ville komma over pa tjejkvall hos henne idag. Vi fragade MJ och eftersom det var 24 timmar innan sa gick det bra (om vi gick upp 10 idag for att stada hela huset, vilket vi gjorde)! Sa senare idag ska vi aka till henne. Det ska bli kul!

Jag saknar er dar hemma och tanker pa er, visar upp er for mina nya kompisar och berattar om er. Tihi och alla tjejer som jag visat bilder pa Sebastian for tycker att han ar jattesot! Det stammer bra det, for han ar ju den finaste killen som finns :) Hoppas att ni har det bra allihopa! KRAM :)

The game

Snart bar det ivag pa min forsta amerikanska fotbollsmatch! Jag ska forsoka ta manga bilder, for sa vitt jag vet sa ar matcherna har skapligt stora. Juli ska snart komma och hamta mig och Eve och hon ska ta med lite lagtrojor som vi kan ha pa oss nar vi hejar pa "The whippets"! Tihi, det har ar skapligt coolt.

En mindre rolig sak ar att jag knappt kan hora pa vanster ora! Det har varit sahar i tva dagar nu och jag gick till skolsyster som sa att orat kan vara blockat inifran.. Sa det kanske blir doktorn snart om det inte forsvinner! Det kanns som om jag har varsta locket, sa jag hor bara mummel nar nagon pratar. Laskigt. Plus att det gor jatteont nar jag ar dar det ar hog volym, sa vi far se hur det gar ikvall pa matchen..

I alla fall, ni far ha det sa jattebra och tack for att ni laser min blogg! KRAM :)

Smakandis

"Hey, du ar den dar svenska utbytesstudenten som alla pratar om va?" "Hey, du ar tjejen med det konstiga namnet va?" "Hey, min kompis och jag pratade nyss om dig!" "Hey, min kompis vill gifta sig med dig!" Hahaha, alla de dar fraserna har jag hort idag. Hm, lite udda satt att ta kontakt kanske, men.. varfor inte? Haha, fast det dar med giftermal var lite val.

Sa vad hander idag? Hm, Maribel (Mama Jo's puerto ricanska vaninna) och hennes familj ska komma over och laga lite etnisk mat (mums) och jag ska aka och ta en hepatit B spruta. Tydligen behovde man ta 3 sprutor, men jag hade bara tva :( Sa nu maste jag ta om allihopa. Det ar inte farligt pa nagot satt och aven om jag nu skulle ha tagit 3 sprutor redan, men den informationen inte finns nagonstans, sa ar det helt ofarligt att ta dem igen. Kommer att kosta en del pengar bara.. Grr. USA och deras forsakringssystem. Min forsakring tacker inte vaccinering tydligen.

I alla fall :) hoppas att ni har det kanon hemma i alskade Sverige! KRAM :)

Utmattad

Okej, nu maste jag verkligen borja chilla. Det var sa illa att Mama Jo sa till mig igar att "hey, det har aret ska handla om att ha kul, inte att stressa upp sig over att prestera bra i skolan hela tiden". Haha, saken ar att jag vill gora bra ifran mig i skolan for att jag ar sa jakla envis. Fast hon har verkligen ratt.. Jag kom ju inte hit for att sitta och plugga hela dagarna. Sa varfor kanner jag mig fortfarande pressad? Det ar nagot som sitter i hjarnan som sager "gor alla laxor, plugga mycket till prov" o.s.v. Hm, illa..

Tack for alla kommentarer forresten! Jag blir jatteglad av att lasa era kommentarer, sa fortsatt med det! Okej, nu maste jag fortsatta plugga.. Ehe. Jag har en muntlig bokredovisning pa fredag som ska vara 30 minuter(!) och det ar ett grupparbete. Tyvarr ar det dock bara jag och av killarna som gor nagonting. De andra tva sitter bara och sager "um, I don't get it". Vad tror de om mig da? En utbytesstudent liksom, tror dem seriost att jag forstar sa mycket battre? Tydligen. Och det kanske jag gor ocksa.

KRAM!:)

Puss

Jag saknar dig alskling<3


Hahaha

GP07, ni ar val for sota :) Fick lov att sno bilden, den var klockren! Tack for att jag fick vara med gullungar!


En manad

Nu har det gatt 31 dagar sedan jag lamnade Sverige. 32 dagar svensk tid. Detta betyder att det bara ar 9 manader kvar och sedan ar jag hemma igen! Det har gar ju ganska bra ju, aven fast jag saknar er sa mycket. Framfor allt dig Sebastian, men det har klarar vi<3 Ett langdistansforhallande ar ingen latt sak, framfor allt nar den ena bor pa andra sidan jordklotet, men varan karlek ar sa stark sa.. det har klarar vi :)

Jag vill ha marabouchoklad. Apelsinkrokant.

KRAM:)

Dags for bilder igen

Haha, sahar ser det ut an sa lange pa morgonen nar jag och Eve vantar pa bussen. Fick lov att ta ett kort pa varan typiska amerikanska skolbuss. Gul och fin ar den, fast det syns kanske inte riktigt i morkret.

Har har vi snackshornan. Jag forsoker     Detta ar verandan. Har kakar vi mat

halla mig borta fran den, men det ar       ibland och det ar har de sena kortkvallarna

svart ibalnd. Sarskilt nar det finns olika   har hallit hus.

smaker av Doritos dar!

 

Haha! Trodde ni att jag hade glomt er? Nej, da trodde ni fel. Denna fick precis plats i resvaskan, sa nu sitter ni allihopa pa min vagg :)

Och detta kikar jag pa varje kvall innan jag somnar<3

Nu ska jag gora laxor! KRAM:)

P.S. Jag fick mitt tredje A idag :D:D:D

 


Slapphelg

Tyvarr sa blev det ingen fotbollsmatch for mig och Eve. Det regnade igar ocksa och vi hade det sa skont hemma hos Jessica att vi beslot oss for att ga nasta fredag istallet, da det ocksa ar hemmamatch! Sa vad har vi gjort denna helg da? Till och borja med maste jag beratta att hojdpunkten denna helg var att fa skypa med familjen och mormor och Goran! Eftersom att det var mormors fodelsedag igar (grattis igen), sa fick jag ringa henne. Det kandes bra att fa prata lite svenska igen och se mina nara och karas ansikten :) Det gjorde mig verkligen glad! Annars har jag och Eve bara legat och degat framfor filmer och serien Weeds. Vi har dock gjort laxor och pluggat till prov ocksa, men i alla fall. Ja, de ger faktiskt laxor over helgerna.. Jag saknar det svenska skolsystemet!

Jag kunde inte blogga igar for att jag inte hade nagon dator tillganglig, vilket var trakigt.. Jag forsoker skriva varje dag, men tyvarr sa har jag nu forstatt att det inte gar alla ganger. Jag gor mitt basta i alla fall!

Just ja, i fredags innan vi akte till Jessica sa at jag, Eve och Girard pa en megastor chinabuffé! Det var sa sjukt gott (men inget slar Spicy Hot). Jag har hittat min favoritrestaurang har nu och det ar relativt nyttig mat beroende pa vad man tar. Stort sushi sortiment ocksa.. Mums, asiatisk mat<3 Lyckos min basta van Elin som far maten pa kopet nar hon faller for asiater! Haha, Elin.. jag saknar henne :)

Nej, det kandes verkligen bra att fa prata med familjen idag. Jag ser jattemycket fram emot nasta gang vi far prata, for da far jag ringa Sebastian ocksa! En gang i manaden var det.. fast vet ni, nu har det redan gatt en manad! Det betyder att det bara ar 9 kvar. Det galler att tanka positivt! Jag saknar Sebastian jattemycket, men jag vet att vi klarar det har. Det gor vi<3

KRAM :)

Cheer for Downingtown West

Whoa. Idag hade vi ett sa kallat "pep rally" den sista timmen i skolan for att fa upp stamningen infor kommande hemma match. Nu snackar vi amerikansk fotboll, for det ar den storsta sporten i de flesta skolor i USA. Skolor moter varandra och har sina cheerleaders och allt ar ungefar som pa film. Ni vet alla de dar highschoolfilmerna med de tuffa fotbollskillarna med sina cheerleaders och en skolorkester som kompar. Matchen skulle egentligen varit idag och jag och Eve skulle egentligen akt med en av mina nya vanner, men eftersom det sporegnat hela dagen sa blev det ingen match. Det har betyder dock inte att det inte blir nagot! Imorgon klockan 7 pa kvallen haller den stora matchen hus istallet. Sjalvklart ska jag och Eve forsoka komma. Vi ska aka till Jessica alldeles snart, men forst ville jag sitta lite vid datorn. Jo, "pep rallyt" skulle jag ju beratta om! Sista timmen samlades hela skolan i den storsta gympasalen. Skolorkestern spelade och cheerleaders(arna? ena?) vistade upp sina rutiner och efter det fick alla skollag komma upp och visa upp sig. De riktigt speciella personerna blev uppropade en och en och hela publiken jublade. Haha, det var verkligen en upplevelse. Jag maste ta en massa bilder pa matchen imorgon, sa ni verkligen forstar vad jag menar!

Jag borjar komma in i skolrytmen, aven fast det ar sjukt mycket laxor och fast jag fortfarande tappar bort mig da och da i den stora skolan..Haha, det beror nog inte pa att jag ar utbytesstudent, utan snarare for att jag inte har ett dugg lokalsinne over huvud taget! Plus att korridorerna ar fullsmockade med manniskor som ska at alla hall. Uh, det ar en riktig utmaning att komma till nasta lektion. Folk ar snalla och som jag har skrivit forut sa borjar jag fa en hel del nya vanner, vilket ar jatteroligt! Nu ska jag kila, men jag hoppas att ni har det bra hemma i Sverige!

Haha, jag maste bara saga en sak till. Eller nej, tva saker. Det forsta ar att en kille idag trodde att Sverige lag i Ryssland. Ja, inuti Ryssland. Amerikaner.. Det andra ar att jag alskar min Sebastian :) Kram pa er!

Inte pa humor

Usch, just nu kanner jag mig trott och irriterad. Det enda jag gjort idag efter skolan har varit laxor och lagat mat; swedish meatballs. Nu maste jag packa eftersom jag och Eve ska spendera helgen hos Jessica. Mama Jo ska bort pa brollop, sa dar har vi anledningen till varfor vi inte ar hemma denna helg. Sa jag maste packa, gora mer laxor, ringa nagra samtal och sedan kommer jag att vara helt dod. Usch, jag ar negativ nu, men herre gud jag kan ju inte vara glad jamt! Grr.

Hoppas ni mar battre an mig och annu en gang: tack for att ni laser min blogg! KRAM (en smaarg kram)

Laxor!

Ah, jag stressar redan ihjal! Igar hade jag inte ens tid att satta mig vid datorn for att jag hade spanska och tyska laxa, behovde plugga till ett quiz och lasa ut en hel bok. Nu kanske ni tanker att varfor har jag inte gjort detta tidigare? Hm, lat mig se.. for att jag fick allt detta igar! Stressa, stressa, stress, stress! Haha, snacka om att skolsystemet ar annorlunda. Idag fick jag som tur var bara tva laxor, men jag maste fortfarande lasa den dar boken. Det var lite svart att fa den utlast igar; en bok pa engelska som de amerikanska ungdomarna tycker ar svar, eh? Ganska svart. I alla fall sa kampar jag pa och ger inte upp i forsta taget! Jag har faktiskt redan fatt tva stycken A's! Wihoo, det trodde jag aldrig att jag skulle fa sahar i borjan. Ett pa ett tyskaprov och ett i engelska(!). Pluggandet lonar sig alltsa lite i alla fall. Pjuh.. och jag tyckte min linje GP i Sverige var tuff.

Pa fredag ar det dags for att se mitt forsta "football game"! Det ar hemmamatch och jag har redan lovat en hel del att jag ska komma och de har alla lovat mig att det verkligen ar en upplevelse, sa det ska bli haftigt att se! Med cheerleading och allt.. Jag maste ta bilder och lagga upp har sen.

Okej, nu ska jag aterga till mina vanner laxorna. Grr.. Jag saknar mina vanner "vannerna"! Och min familj! Fast mest av allt saknar jag min Sebastian just nu<3 Hm, pa lordag kommer jag i alla fall att fa ringa hem till familjen. Just ja! Tydligen far vi inte prata med vara syskon nar vi ringer hem! Vad ar det for idiotisk puckoregel? Vi far egentligen bara prata med dem pa deras fodelsedagar.. Fast den regeln tanker jag strunta i totalt. Jacob ar min familj och jag ska prata med honom ocksa. Punkt slut. De vet ju anda inte vem jag pratar med i telefon eftersom jag pratar svenska. Nej, det var det dummaste jag har hort, den regeln struntar jag i. Okej, nu ska jag kila. Hoppas att ni har det superbra och jag saknar er. En stor kram pa er! KRAM :)

Jogga

I bilen hem fran en dag av mat och godsaker hos Jessica fick en backstreet boys lat mig att bestamma mig. Nu ska jag ta mig sjutton ut och trana! Efter tacosallad, BBQ kyckling, majskolvar och cheesecake kandes det som att nej, nu far det vara nog. Jag ska inte ga upp en massa i vikt bara for att jag numera lever i varldens 2a eller 3e onyttigaste land! Haha, sa efter det rycket bar det ut pa en joggingrunda. Jag forsokte fa med min syster, men hon tog en choklasbit istallet och flinade at mig. Sen muppade vi oss och jag blev en apa :)

KRAM!:)


Tack for att ni laser min blogg


Macho man

Jag maste beratta for er om hur killarna har ser ut och klar sig, for det ar en himla skillnad mot killmodet i Sverige! Har har nastan inga killar har. Gud sa trakigt, tycker jag. Alla ska vara snaggade och se macho ut. De killar som har har och forsoker sticka ut lite blir automatiskt kallade for.. eh, ja att de ar lagda at det andra hallet. Det ar hur trakigt som helst! Sa den stereotypa USA-killen vill vara macho, snaggad och ska helst spela nagon sport. Allra helst amerikansk fotboll. Okej, jag overdriver kanske lite, men detta ar min uppfattning hittills. Nar jag berattade for nagra om hur killar klar sig och ser ut i Sverige rynkade killarna pa nasan, medans tjejerna gav tummen upp. Jag berattade att chinos, markesklader, scarfs, "nordbrillan" och liknande saker kan finnas i en killes garderob i Sverige. Jag berattade ocksa att vissa killar plattar haret och att manga ar valdigt man om deras frisyrer. Haha, inte att alla ser ut pa det har viset, men att manga faktiskt ar valdigt modeintresserade. Det har verkar vara nagot nytt for de amerikanska macho killarna och kanske kommer de att fortsatta kora pa machostilen eller kanske kommer killar bli mer modeintresserade. Vi far se med tiden!

Tjejer klar sig ocksa annorlunda, sa det far jag skriva om nagon annan gang. Vi hors, KRAM :)

Djupa konversationer

Idag har jag och Eve mest sloat.. Det vill saga stadat huset, lagat mat tva ganger och gjort laxor. Haha nejda, inte bara det. Vi hann ocksa med att kolla pa lite Weeds och spela en hel del kort med Mama Jo. Kortspelandet var valdigt roligt for det slutade med att vi borjade prata om djupa saker och jag har nu fatt lite mer forstaelse for varfor MJ har sina strikta regler. Jag maste dock saga att hon ar vadligt accepterande angaende valdigt mycket annat, i jamforelse med andra amerikanska foraldrar. Har forbjuder foraldrarna seriost sina dottrar att vara med en kille med stangd dorr och aldrig i livet att en kille och en tjej far sova i samma rum. Trots foraldrarnas strikta regler smyger saklart ungdomarna bakom deras ryggar och gor "olagliga" saker. Foraldrar har pratar helst inte om sex till exempel over huvud taget med sina barn och utbildningen ar kass i skolan, sa vad hander? Tjejer blir gravida. Vuxna ar sa anti att de glommer bort att inoformera om en sa enkel sak som preventivmedel. Jag fattar inte.. Seriost, det kanns som att Sverige har kommit flera mil langre an USA i den har fragan. Nu snackar jag om folk under 18. Det ar till och med fortfarande vanligt att foraldrar tvingar sina barn att gifta sig med den personen de haft sex med. EH? USA, USA.. vilket mysterium.

Haha, jag behovde bara saga det dar for jag ar fortfarande lite chockad. Hm, imorgon ska vi pa nagot hastshow och sa tankte jag ut och jogga lite. Vi far se vad som hander mer. Jag hoppas ni har det bra i Sverige och jag saknar er. Plus att jag maste saga att Sebastian Andersson ar varldens underbaraste pojkvan. Puss pa honom och kram pa er!

Labour Day

Idag ar vi alltsa lediga fran skolan, efter endast 4 dagar.. Labour Day ar till for att fira de folk som jobbar och sliter med en liten semester. Idag och pa mandag ar det alltsa ingen skola! Det ar val trevligt, men det betyder inte att jag slipper undan laxor och sma prov. Det ar verkligen hart! Det som ar roligt med skolan ar i alla fall manniskorna! Jag har redan utbytt telefonnummer med tva tjejer som verkar jatteschyssta:) Den ena ringde igar efter skolan och fragade om jag ville komma over och vara med henne och hennes kompisar men.. Jag maste ju meddela MJ 24 timmar innan jag ska gora nagot, sa jag fick inte.. Haha Girard kom direkt till mig efter det och sa att han inte holl med om den regeln och att han tyckte att jag det var kul att jag redan skaffat vanner och att det var helt okej for honom om jag skulle akt till den har tjejen efter skolan. Fast tyvarr ar MJ's rost starkare an Girards. Fast pa sondag! Da ska den andra tjejen ringa till mig och sa ska jag kaka lunch med henne och sa ska hon visa mig runt i Downingtown! Roligt med nya vanner, men jag saknar mina "gamla" valdigt mycket ocksa.

Nu ska jag stada huset sa att det blir minst lika rent som efter tanterna i Rent Hus har varit framme. Vi hors! KRAM :)

Laxor

Allt ar stort, nytt och frammande. Jag talar om skolan. For det forsta var jag dum nog att ta bade spanska och tyska har ocksa som fortsattning pa vad jag haller pa med i Sverige, men det ar valdigt forvirrande just nu. Tyska med amerikansk dialekt till exempel! Whoa, jag hanger inte med alls. Sa hjarnan oversatter tyskan till svenska men sedan maste jag oversatta till engelska ocksa under ungefar max en sekund.. Eh, lite halvsvart. Spanskan gar bra hittills, lararen pratar i alla fall inte med en amerikansk dialekt. Nu sitter jag har och gor laxorna.. Yes, vi far laxor varje dag. Forsta provet ar imorgon, tyska.. Sa jag uppmanar er svenskar att faktiskt uppskatta den svenska skolan! Haha, det trodde jag aldrig att jag skulle saga.

Hmm.. jag saknar min Sebastian :( Fast kom igen, snart har det redan gatt tre veckor! Det vill saga naaastan en manad :D Det galler att tanka positivt. Jag saknar mitt GP07 ocksa.. Hoppas att ni har det bra :) JAG SAKNAR! Fast oroa er inte, jag mar bra. STOR KRAM!

Inget vatten!

Ah, jag maste ju beratta om vattnet! I sondags precis innan vi skulle duscha sa fanns det inget vatten i brunnen har. Familjen har egna brunnar och fordelen ar att man kan dricka vattnet, men nackdelen ar att vattnet latt tar slut. Sa dagen innan skolan borjar star jag i duschen med schampoo i hela haret och da.. Da slutar vattnet komma. Brunnarna ar tomma och jag star dar med schampoo overallt! Jag maste saga att jag bara hunnit kasta mig in i duschen, for vi far bara duscha 5 minuter MAX. Det hade alltsa inget med mig att gora att vattnet tog slut, haha, som tur var. Sa med handduk pa huvudet akte vi 20 minuter till Jessica och gjorde oss i ordning for kvallen dar istallet. Haha, det har ar inte riktigt sant som hander dar jag kommer ifran sa det var verkligen en "upplevelse". Idag var faktiskt forsta dagen som vi kunnat ga pa toa hemma, for nu har nagon snubbe fixat vattenproblemet. Sa nu ska jag duscha, good night!

Den svenska utbytesstudenten

Sa nu ar man lite smakandis. Folk ar valdigt snalla och hjalpsamma nar jag forklarar att jag ar en svensk utbytesstudent! Jag har redan traffat ett gang snalla manniskor som jag kan tanka mig bli van med, sa det kanns jatteskont. Det gar ungefar 2000 personer pa Downingtown West Highschool och jag och Eve ar de enda utbytesstudenterna pa hela skolan, det ni! Oj, nu ska jag laga mat (pizza..) sa vi hors senare! KRAM PA ER :)








PS. Jag alskar dig Sebastian

RSS 2.0