Ingen rubrik :)


Hibachi och julhysteri

Ni som kanner mig vet att jag ALSKAR thairestaurangen "Spicy Hot" i Vasteras. Jag sager bara, Spicy har mott dess like: Hibachi! Gud, maten var sa sjukt god och det speciella med denna restaurang ar att kocken lagar maten framfor nasan pa en. Jag tog lite bilder som jag ska lagga upp imorgon, eller snart :) Det var jag, Eve, Jessica, Mama Jo och Girard som akte och kakade och efterdet akte vi till ett stalle som heter "Christmas Village". Eh, ni vet val hur amerikanska hus ser ut framat juletider pa alla de dar overdrivna filmerna? Hm, det har stallet var en stor spya av julsaker och hysterisk julmusik. Efter en timme dar fick jag nastan panik, det var helt sjukt.

Asch, vad sjutton, jag lagger upp bilderna nu pa en gang :)

   
HIBACHI :D





Ja, vad tycker ni? Bara i Amerika, bara i Amerika.. KRAM!


Sebastianabstinens

Tank att det nastan gatt tre och en halv manad sedan jag lamnade Sverige nu.. Detta innebar ocksa att det var tre och en halv manad sedan som jag fick halla om och pussa pa Sebastian. Jag saknar honom. Varje dag. Jag saknar att bara prata, skratta och gosa tillsammans och jag saknar alla de dar sma speciella sakerna som man kanske vanligtvis inte riktigt tanker sa mycket pa. Jag tanker ofta pa den dagen som vi kommer att traffas igen och jag langtar sa sjukt mycket! Han ar killen sager jag bara, killen for mig.

Black Friday

Den har natten till fredag var verkligen en upplevelse! Natten efter Thanksgiving kallas for "Black Friday" och det ar en natt da nastan alla affarer har helt sjuka rea-priser, fran klockan 12 pa natten tills 9 pa morgonen darpa. Sa vad har jag, Eve, Mama Jo och Jessica gjort hela natten? Shoppat saklart! Haha, vi lamnade huset runt halv tolv pa natten igar kvall och shoppade hela natten.. jag tror att jag kom i sangs runt halv 9 pa morgonen och vaknade runt halv 2. Ganska skumt, men nu har jag i alla fall fatt den mesta julklappshandlingen gjord och det var val en upplevelse att shoppa mitt i natten bland en massa galna amerikaner. Varfor inte, liksom?

Hm, imorgon ska jag, Eve och nagra italienare ga och kolla pa New Moon! Haha, vi far se om den ar sevard. Jag maste beratta att det ar helt galet vilken Twilight hysteri det ar har borta alltsa.. Twilight-kalendrar, Twilight-affisher, Twilight-dockor, Twilight-klader, o.s.v. i varenda affar man gar in i kanns det som. Lite overskattat kanns det som.

Idag ar det en valdigt speciell dag forresten for det ar Linns fodelsedag :D Sa grattis pa henne aven om det nyss blev en ny dag i Sverige, for har borta ar det fortfarande den 27e. KRAM :)

Thanks Giving

Idag ar det hogtiden Thanks Giving i USA! Detta har nagot med pilgrimmar och indianer att gora ifran borjan, men nu handlar det mest om att ata, ata och sa ata lite till. Igar bakade jag(!) och Eve tva pajer och ungefar 40 stycken kanelbullar och sedan sa vann jag ju det dar vadet igar ocksa. Paranormal Activity var inte laskig EN sekund! De sista 5 minuterna, vad var det for laskigt med dem forresten? Nej, jag blev ratt sa besviken maste jag saga.

Um, har ar tva bilder fran Washington forresten :D





Nu ska jag hjalpa till i koket. C'ya, KRAM :)


Thanks giving planer

Yay! Idag hade vi egentligen en halv dag av skola: hela schemat fast varje klass var bara 17 minuter, sa halva skolan bestamde sig for att vara hemma. Inklusive jag och Eve, haha men var lugna, vi fick tillatelse! Sa idag ska jag och Eve baka infor Thanks Giving som ar imorgon. Vi ska lagga till lite skandinaviska ratter till den annars valdigt traditionella maten som man kakar har :)

Senare ikvall ska jag och en kompis kolla pa Paranormal Activity (vi har ett vadslag: om jag inte blir radd kommer jag och Eve fa skjuts till skolan pa morgonen for resten av aret och slippa den gula fula bussen och om jag blir radd sa har jag lovat att ge bort svensk choklad, sa jag maste vinna!) och eftersom jag ar cooool med skrackfilmer sa tror jag faktiskt att jag kommer att vinna!

Vet ni forresten att idag ar det en valdigt speciell dag, for idag ar det Malins fodelsedag :D gratta henne pa www.tjamalin.blogg.se

Nu ska jag borja baka, vi hors :) KRAM!

Powder Puff Game

Idag sa har jag bakat lussebullar och varit pa ett sa kallat Powder Puff Game. PPG innebar att skolans killar klar ut sig till cheerleaders och har sina rutiner och att tjejerna spelar amerikansk fotboll: allt detta seniors vs. juniors. Tyvarr sa regnade det och var ratt kallt och trakigt eftersom matchen var riggad sa att de aldsta skulle vinna eftersom det tydligen ar sa varje ar. Hm, det enda som var lite kul (men anda synd om killen) var att en av "cheerleaderna" ramlade nar han skulle gora en muppig grej och brot armen! Lite lamt att beratta om, men det gor det hela ju ratt sa komiskt.

Isch, jag ar trott och sliten.. nu vantar sangen, sa vi hors imorgon istallet. KRAM!

100 dagar!

OMG, det ar ju forresten 100 dagar sedan jag och Eve anlande i detta land! Det maste firas, wihoo :D Har kommer en av alla bilder fran helgens aventyr forresten:

OMG, hur haftigt ar inte detta?! :D
Jag lovar att lagga upp fler senare, men nu maste jag plugga och stada huset. Yay, jag alskar sondagar..
Hors, KRAM :)


Baltimore, Washington och brutet ben!

Herre gud vilken handelserik helg! Jo, angaende det brutna benet sa ar det inte mitt, utan Girards. Jag skriver mer om det snart. Okej, vart ska jag borja..? Jo, i fredags akte vi utbytesstudenter ivag mot Baltimore. Hehe, vi missade en dags skola vilket var ratt skont. For er som inte vet ligger Baltimore i staten Maryland. Vi var 30 personer pa resan inklusive de vuxna som foljde med och varat forsta stopp var akvariumet i Baltimore dar vi skulle "sova under hajarna". Sa mycket sova blev det inte och inte var et "under" hajarna heller. Och vart kom "hajarna" ifran? Det var mest en massa smasota rockor som simmade omkring i glasrutorna runt omkring oss. I alla fall, i akvariumet kollade vi pa en delfinshow, fick en rundtur efter stangningsdags och kollade pa en biofilm. Detta holl pa till ungefar 10 pa kvallen och sedan fick vi slass om toaletterna for att gora oss i ordning for kvallen. Runt halv 2 somnade nog de flesta utbytesstudenterna efter en hel del snack och klockan 6 nasta morgon vackte personalen oss. YAY, sa vi var skapligt trotta. Jo, Girard ar ju som jag skrivit tidigare ratt sa gammal; 75 ar. Det fanns inga underlag att sova pa i akvariumet, sa vi sov pa golvet och detta ar inge vidare for en 75-arig kropp. Inte heller ar det bra att fa sa lite somn; vanligtvis sover Girard valdigt mycket, ar trott valdigt ofta och maste ta tupplurer (?, gud jag glommer svenska spraket) flera ganger om dagen. Om vi utbytesstudenter hade ont i kroppen efter den natten sa forstar ni nog hur Girard maste ha kant sig. Sa nar vi vaknar upp pa lordagen och gor oss i ordning (15 minuter for en tjej ar inga minuter alls!) for en dag i Washington ar nastan alla smatt doda. Vi tar bilarna och sedan tag och tunnelbana till huvudstaden och nar vi ar framme delar vi upp oss i sma grupper for att utforska staden! Jag har nu statt framfor Obamas vita och snygga hus, fatt en rundtur i "the Capital Building" och gjort Washington. Det togs en hel del bilder fran den har resan som jag ska lagga upp sa fort jag har laddat kameran. Jo, tillbaks till Girard. Under dagen sa spenderar varken jag eller Eve sa mycket tid med honom eftersom vi garna ville vara med de andra utbytesstudenterna som vi inte far traffa sa ofta. Nar vi ser honom igen innan vi ska aka hem sa har han ett jack i huvudet och jag fragar sa klart vad tusan ar det som har hant?! Han forklarar att han ramlat under dagen, men envisar sig med att allt ar bra. Sa vi alla aker mot en restaurang for att ata kvallsmat, men Girard kan plotsligt inte ta sig ur bilen! Jag, Eve, Mauritz och Gian Marco far ta med oss mat och dricka till honom i bilen istallet och han fortsatter saga att allt ar bra. Nar vi antligen ar hemma igen (efter att han kort under varan protest i cirka 2 timmar) kan han inte rora benen over huvud taget och Mama Jo tar honom till sjukhuset for att kolla vad som ar fel; benet ar helt brutet, sa illa som det kan bli. Um, sa nu kan han inte kora, rora pa sig eller gora nagonting vilket innebar annu mera sysslor och annu flera timmar i huset. Fan alltsa, sager jag bara, for bade jag och Eve sa gang pa gang att det kanske inte ar sa bra att han foljer med pa denna resa for att vi visste att vi skulle ga valdigt mycket, men nej.. och nu ser vi ju resultatet. Fan.

Jag kommer med bilder om en stund, mamma och Jacob ska ringa om tio minuter (pappa ar pa partyresa i Berlin) och jag maste stada ur bilen forst. Vi hors om ett tag, KRAM!


Muppmupp

Idag har det varit en muppig dag. Forst sa hade jag en spanska gruppresentation dar jag, Taylor, Sally och Mike kladde ut oss till spanska konstnarer! Rabdom? Jo, lite skapligt sadar. Det var en rolig presentation och vi var sa snygga sa. Forhoppningsvis kan jag fa lite bilder fran den, eftersom varan larare filmade och tog kort pa det hela. Sedan sa fortsatte dagen och jag fortsatte muppa mig igenom den. Med resultatet:

Jag och Sam hade trakigt i Graphic Arts :D


Men vi har fatt skapligt bra datorer (aven fast det ar Mac). Och nyss sa pratade jag en liten stund med varldens basta, d.v.s. Sebastian pa tele<3 Skont att hora hans rost :) Nu ska jag ga och muppa mig med Eve. Vi hors, KRAM :)

Distinguished Honor Roll

Idag fick vi vara forsta betyg for den forsta av fyra sa kallade "marking periods" och.. jag fick straight A's! :D 9/9 och darmed en sa kallad "distinguished honor roll". Uj, uj, uj.. Jag vet att det har aret ska vara mycket mer an att stressa over betyg, men kom igen, det har blev jag skapligt overraskad och glad over! Plus, gillar ni min t-shirt? :D

Moho, KRAM :)


Pa fredag..

Ja, pa fredag allesammans.. da SKULLE vi utbytesstudenter ha fatt en tur INUTI Vita Huset, men.. aven fast varan omradesrepresentant Terri hade biljetterna sa gick planerna i kras. Buhu, sa nu blir det inge Vita Huset pa fredag.. Hm, istallet ska vi aka till Baltimore och sova i ett akvarium under hajarna! Ganska haftigt, vi far se :) Haha, det var ratt roligt for Terri skrev i mejlen hon skickade till oss att vi "maste kla oss anstandigt" nar vi ska sova for att det ar blandat killar och tjejer. Synd for henne meeen, jag ska sova naken; jag ar fran Europa! Nja, eller kanske inte. Det ar lite roligt hur amerikanerna uppfattar oss fran Europa i alla fall. Man vet ju aldrig, eller hur? Pa lordagen ska vi pa rundtur runt omkring i Washington DC och kanske fa se Vite Huset fran utsidan. Det ar ju inte riktigt samma sak, men, men. Nu ar det sovdags och vi hors imorgon :) KRAM!

Langpromenad i solen

Pjuh, idag har det varit en trakig pluggdag. Jag har ett historiaprov imorgon och tva inlamningsuppgifter den har veckan.. Jag blev ratt sa trott pa pluggandet sa jag bestamde mig for att ga ut och ga lite istallet! Hehe, lite.. En kompis som bor ratt sa nara smsade mig och fragade om vi kunde ta en langpromenad, sa det gjorde vi. Tva och en halv timme senare var jag tillbaka och nu ska vi inte snacka om vilka skavsar mina halar fick, haha. Vadret har varit helt sjukt underbart idag, sa jag kunde bara inte sitta inne hela tiden. Det ar november och vet ni hur manga grader det var ute? 20 grader och solsken! Sjukt! Har det nagonsin varit sa varmt i Sverige den har tiden? Hm, inte vad jag vet i alla fall. I alla fall, nu sitter jag och skriver en lang uppsats om fordelarna med att tala mer an ett sprak, yay. Maste fortsatta nu sa.. KRAM :)

P.S. Puss pa dig alskling<3

IKEA :D

Idag akte jag, Eve och Girard till.. IKEA :D Oh herre gud, jag blev faktiskt tarogd dar ett tag. De hade Daim, knackebrod, sill, lingonsylt, kexchoklad, kottbullar, kalles kaviar, ballerina, singoalla, glogg, julmust och en massa svenska matprodukter dar! Jag blev helt till mig och det kandes for ett ogonblick som att jag var hemma igen! Den har dagen har varit superbra och jag och Eve ska fira med att ha en svensk temafest har i tvsoffan ikvall. Dricka paroncider, kaka svenskt godis och daimtarta. I'm in heaven :D Nyss lagade jag mat ocksa; potatisgratang med kottfarslimpa. Sverige ar ett bra land och jag ar stolt att vara darifran. Man lar sig verkligen att uppskatta det man har hemma nar man aker ivag sahar.. I alla fall, har ar lite bilder fran IKEA!





Yes, nu sitter jag har med blagula klader och tanker pa Sverige och lite extra mycket pa Sebastian.. Jag dromde till och med inatt att det var dagen innan jag skulle aka hem igen! Usch, det var sa trovardigt och jag var sa glad for att jag tyckte att tiden hade gatt sa snabbt, men.. sa vaknade jag och kom pa att det ar tva tredjedelar kvar. Men, men, det galler att kampa pa! KRAM :)


Tjockisar till amerikaner (?)

Ar amerikanerna verkligen sa feta som stereotypen sager? Tja, jag skulle nog vilja forklara detta. De flesta i min alder och yngre ar helt normala! Ytterst fa ar extremt feta (sadar som man kan tanka sig att alla USA-bor ser ut) och jag tror att detta beror pa att sa manga sportar eller haller pa med aktiviteter i den har aldern. MEN! De som ar runt 25 och aldre.. Hm.. inte alla forstas, men valdigt manga ar overviktiga. Inte sa lite heller. De ser helt enkelt ut som ni tror! Jag tror att det beror pa stress, snabbmat (gud vad alla kakar snabbmat hela tiden), alldeles for lite motion (eftersom alla tar bilen overallt, aven destinationen ligger 500 meter bort) och daliga vanor. Det ar som att de vuxna glommer bort att tanka pa hur de ser ut pa nagot satt. Det ar skumt, eftersom sa fa ungdomar ar overviktiga. Kom hit och kolla sjalva, sa forstar ni nog vad jag menar! Haha plus att om man bestaller "medium" har borta pa drycker eller maltider till exempel, ar det lika med att bestalla XL i Sverige!

Everything is bigger in the USA.. ;) KRAM!

Mupp och sprall

Wihoo! Idag var en kanonbra dag :D Forst sa tror jag att jag gjorde bra pa de tre proven som jag hade idag och sedan sa fick jag en pratstund med fodelsedagsbarnet pappsen OCH sa ringde alsklingen mig i smyg vilket gjorde dagen ultimat! Jag och Eve har bara muppat oss hela dagen och jag tror att jag ska fortsatta muppa mig till sangs nu. Jag ar glad i alla fall :D Glad over att jag har varldens basta pojkvan, familj och vanner :) Det ar svart att halla kontakten med alla sota svenskar, men jag tanker pa er ofta ska ni veta. Vi hores imorgon, stor KRAM :)

GRATTIS PAPPA!

..ja ma han leva uti hundrade ar, grattis pappa! I Sverige i alla fall, inte har an ;) Imorgon far jag ringa hem och prata med fodelsedagsbarnet. Det kanns konstigt att inte fa vara med och fira familjens fodelsedagar.. eller vannernas heller for den delen! Hm, snart fyller ju faktiskt Linn, Malin och Perra 18 och gud vad kul vi kunnat haft om jag var i Sverige.. Lite frustrerande ar det ibland att missa allt som hander i Sverige. I alla fall, jag hoppas att pappa far en extra bra dag och att ni andra har det bra! KRAM :)


Guten Nacht

Uj, uj, uj vad jag ar trott! Ska ga och lagga mig alldeles snart, men maste ju blogga lite forst. Nu har jag fatt reda pa fler betyg och jag blev forvanad over hur bra de var! Straight A's so far. Fast, nu ar det ju inte det roligaste att skriva om betyg och skolan, sa jag ska beratta om nagot roligt som hande idag istallet. Jag hade pa mig ett linne idag som jag fick av Sebastian i fodelsedagspresent for tva ar sedan! Det star vara namn och den 20/7-07 vilket ar varat datum pa det (jattegulligt). Nastan alla jag motte kommenterade linnet faktiskt och tyckte att det var otroligt att jag och Sebastian varit tillsammans sa lange for att vara sa unga. Hm, det finns de som varit tillsammans annu langre an oss tankte jag, men har borta ar det ratt ovanligt med langa forhallanden i high school. Det ar som att de ar lite mer omogna har borta! Jag menar, det ar gulligt och sa, men manga par ligger kvar pa halla-handen-stadiet och kanske en blygsam kram da och da. Ar vi svenskar mer oppna med att visa karlek kanske? Det kanns som det, i alla fall om man tanker pa ungdomar. Hm, nu ska jag sova och forhoppningsvis fa lite energi till imorgon. Jag ar som en dod fisk den har veckan! Hoppas att ni har det bra dar hemma i alla fall och sa hors vi imorgon! KRAM :)


Utmattad

Den har veckan har jag fyra prov, ett quiz, en inlamningsuppgift och en muntlig presentation. AHG! Plus att det kranglar med att skicka ivag paket till pappa som fyller pa torsdag och plus att jag ska forsoka ga med i skidklubben som har sitt forsta mote den har veckan! Haha, skidklubben, vad mobbat det later pa svenska. Nej, men jag tyckte att nu ar det nog dags att ga med i nagon klubb i alla fall och skidor ar ju jatteroligt sa? Det enda ar att det ar ratt dyrt, men det tror jag ar vart det. Det har aret handlar ju om att ha roligt och testa pa nya saker! Fast.. just nu handlar det bara om plugg kanns det som. Naval, jag fick i alla fall veta att alla betyg som jag fatt reda pa ligger pa over 96% vilket ar en kul overraskning. Spanska, tyska, historia, graphic arts och software applications! Yay.. fast jag ar trott som en gris just nu och vill bara ga och lagga mig. Helst bredvid Sebastian, men det gar ju inte :( Gruff. Nu ar det kak, KRAM!

Fars dag

Ja, grattis pappa pa fars dag! Det har jag redan fatt saga pa telefonen eftersom det var ringa-hem-dagen idag :) Det var roligt och skont som vanligt att fa prata med basta familjen hemma i Salbohed! Efter samtalet akte jag, Eve och Mama Jo och julhandlade! Jag har redan hittat presenter till mamma och Jacob, en fodelsedags present till min kara pappa som fyller 46 pa torsdag och sa kunde jag inte lata bli att kopa pa mig mer underklader till migsjalv fran Victoria Secret. Gha, det ar verkligen min favoritaffar har borta! Det ar synd att den inte finns i Sverige :/ Hmrf. Maste nu hitta julklappar till folket har borta och till pappa och Sebbe, men det far bli en annan dag.

Usch, jag hatar sondagar. Behovde bara fa ut mig det. Nu ar det middag, sa vi hors senare! Ta hand om er, KRAM :)

Sverige i varlden

Gha, igar hade jag inte ens tid att satta mig vid datorn! Jag och Eve ringde runt och fragade alla om de skulle kunna skjutsa oss till sasongens sista amerikanska fotbollsmatch, men det var nastan ingen som skulle dit. Straffet den har helgen var ju som sagt att MJ inte skulle skjutsa oss nagonstans.. Allt strulade och vi hade bara skjuts till matchen, men inte tillbaka. Efter brak, stress och lite breakdowns valde jag att bara skita i allt och lasa SOLO och kaka choklad pa mitt rum. Jag tror att MJ kande sig lite elak och skyldig, sa till slut erbjod hon oss skjuts och kvallen blev helt okej! Vi umgicks med Juli och Samantha och nagra andra. Haha, det ar fortfarande lika kul att de flesta vet vilka jag och Eve ar nar vi inte har nagon aning om vilka de flesta ar! Just ja, den sport som kommer att ersatta den amerikanska fotbollen under vintern ar basket! Haha, sa till mina basket-tokiga vanner lovar jag att filma nagon match ;)

Idag tvingades vi upp tidigt for att stada huset och sedan skjutsade Tyler oss till Exton Mall, som inte alls ar lika stort som King of Prussia som ar nast storst i USA, men som ar betydligt narmare och inte sa illa. De har ju H&M! Sa nu har jag fatt nagra favoritaffarer har borta: Victoria Secret, Forever21, Charlotte Russe och H&M. Stolt jag kanner mig som kan saga att H&M ar fran Sverige.. och IKEA, Sony Ericsson, VOLVO, ABBA, Nobelpriset o.s.v. Med tanke pa att vi bara har 9 miljoner invanare i varat avlanga land sa har vi faktiskt gjort oss ett namn i varlden! Lite roligt, tycker jag :) Sa i alla fall sa shoppade vi lite, kakade och umgicks. Tyler har flickvan i Florida, sa han vet hur det ar att ha ett distansforhallande. Inte det roligaste, men om karleken ar stark nog sa funkar det :) Hm, nu ska vi ut och kaka (igen) och jag ska INTE bestalla snabbmat. Nepp! Vi hors, KRAM :)

Marabou och straff

Gud vad jag alskar Marabou apelsinkrokant. Det ar den basta chokladen i hela varlden! Daim, Digestive och vanlig ar inte sa illa heller, men apelsinkrokant i mitt hjarta sager jag bara. Haha, det har ar allt jag hinner skriva idag, for nu ska vi ga och lagga oss. Jag och Eve fick varat "straff" forresten, eftersom Girard tog oss till King of Prussia.. Ingen skjuts den har helgen blev straffet. "But I didn't mind giving the girls a ride", sa Girard, men MJ gar efter sina regler.. Hmrf. Jag forstar inte, jag och Eve ar ju exemplariska for sjutton! Varfor "straffa" oss for sa dumma saker? Ar vi sa bra att minsta lilla grej blir en stor sak? Vi skulle kunna:
- Fa daliga betyg och strunta i skolan
- Ta droger (eftersom nastan halva skolan gor det, tyvarr.. MEN LUGNA, inte mina vanner)
- Dricka alkohol och smyga ivag pa fester
- Strunta i AYUSA's och MJ's regler
- Stjala deras bil nar vi inte far skjuts nagonstans
- OSV,
Gor vi nagonting av detta? Nej. Gor vi nastan allt vi blir tillsagda? Ja. Duktiga utbytesstudenter, vill saga. KRAM :)

Potentiell katastrofdag

Den har dagen kunde ha blivit en himla rora om det inte vore for att vi nu har mobiler har borta. Herre gud.. Okej, sa nu ger jag er all bakgrundsfakta for att ni ska forsta hur allvarligt detta kunde ha blivit for mig och Eve. Varan skolbuss ska vara hos oss 06.26 varje morgon och ibland ar bussen aningen tidigare, men oftast ar den ratt sa sen. MJ har sagt till oss att missar vi skolbussen sa far vi ga till skolan. Ja, jag ar serios, GA till skolan. Skolan ligger ungefar 20 minuter bort med bil. Plus att om vi missar skolbussen (aven fast vi duktigt gar upp 05.25 varje morgon) sa kommer hon tvinga oss i sang runt 21.00 varje kvall. Dar har vi bakgrunden. Sa idag var bade jag och Eve klara i god tid: klockan var 06.20 nar vi opnnade dorren for att ga ut. Dar star bussen, hela 6 minuter for tidig! Vad gor den bittra *BIIIP*?! Jo, hon aker ifran oss! Jag och Eve drabbas av panik och kallsvettas, borjar svara som galningar och skriker efter bussen. Vad sjutton ska vi gora nu? Jo, som tur var sa finns det EN van med bil som bor har borta dar vi bor, sa jag ringde och vackte henne och forklarade situationen. Hon var jattesnall och sa att hennes pappa kunde skjutsa oss, sa det var bara att borja ga mot hennes hus. Efter 20 minuter senare var vi framme och dagen var raddad. Haha, MJ vet ingenting om det har, sa skvallra inte ;)

Resten av dagen blev bra i alla fall. Jag hade pa mig ett linne som mina sota vanner i Sverige gjorde till mig innan jag akte som alla tyckte var hur gulligt som helst! Sa det gjorde ni bra tjejer :) Vi fick reda pa lite betyg for forsta "lasaret" och det verkar som att jag har hogst betyg i min US History klass, hoho. Det ar illa om en utbytesstudnet som inte ens talar spraket helt och hallet far battre betyg an de amerikanska ungdomarna. Just saying!

Hoppas att ni har det bra i favoritlandet! KRAM :)

Slapp och aktiv dag

Hur hanger det ihop? Hm, jo, idag hade vi ingen skola som jag skrev igar och jag tog tillfallet att dra ut och jogga! Eve kan tyvarr inte springa eller jogga pa grund av hennes kna, sa hon gick en svang och jag joggade. Dar har vi den aktiva delen! Haha sedan har vi den slappa.. hoho, nar vi kom hem igen fran varat sportande slangde vi oss bara i soffan och stannade dar resten av dagen: tre filmer och SYTYCD. Gud vad skont det var att bara chilla! Haha och det ar sa sjukt mycket skrapmat och feta saker som vi ater har borta.. idag till exempel blev det snabbmat, igen. Det mesta ar friterat eller sa dryper det av fett. Det ar ingen vidare kvalitet pa kaket har borta maste jag saga. Det ska ga fort att laga (eller i mesta fall bestalla) och vara gott. Fett och sott, alltsa. Ah, plus att jag stor mig sa sjukt mycket pa att all dricka man bestaller har smakar som pool! Ja, pool! Isen har en massa klor i sig, sa det forstor sjalva drickan. Uasch.. jag saknar svensk mat :( Fast mest av allt saknar jag er som bor i Sverige! Det ar helt sjukt att det redan ar november nu, snart ar jag ju hemma igen, eller hur?!

Nu ska jag ga och lagga mig, men maste bara skriva att jag alskar min pojkvan jattemycket :) Idag fick han mitt brev som jag skickat (med min parfym pa, tihi) och jag maste bara saga att aven fast det ar sjukt jobbigt att vara borta fran honom sa ar han mer an vard att vanta pa. KRAM pa er :)

En bra mandag (!)

Det ar sallan jag gillar mandagar, men idag ar det som att jag druckit Red Bull hela dagen! Varfor? Hm, forst och framst for att det inte ar nagon skola imorgon och sedan for att folk ar sa snalla och goa. Tank egentligen hur mycket komplimanger kan lyfta upp ens dag. Det ar ju jatteenkelt att fa nagon annan glad, det ar bara att saga nagonting snallt! Amerikanerna ar jatteduktiga pa det, bade tjejer och killar, vilket ar kul. Mer av det till varan stela Svenssonbefolkning tycker jag :)

Vet ni hur billiga jeans ar har borta forresten?! Jag maste bara skriva det har, for det ar nastan fanigt. Har kan man fa ett par snygga jeans for $10! Det vill saga ungefar 70 svenska kronor.. Jag kopte nyss ett par nya jeans for $30. Gha, det kan man knappt hitta i Sverige. Sa, under min tid har borta ska jag kopa pa mig ett antal jeans ;) Hm, Mama Jo kommer snart hem fran Bahamas och forhoppningsvis kommer hon inte bli allt for arg over att jag och Eve akte till King of Prussia fast vi inte fick.. Vi far se hur mitt nasta blogginlagg blir, haha. KRAM :)

Lite bilder fran fredagen


At Chili's. Juli tar kortet och Eve kan inte halla ogonen oppna pa nagon bild!

 
 
 
Kul dag, snalla och harliga tjejer och jag kom inte ens sist pa bowling!
Tihi, vi hors! KRAM :)


En lyckad dag (igen)

Yes, idag blev ocksa en valdigt lyckad och rolig dag! Det bar ivag till "King of Prussia", som ar ett megastort kopcenter, med Eve, en annan utbytesstudent och hans tva kompisar. Under dagen shoppade vi, kollade pa bio (Couples retreat) och hade roligt. Haha, egentligen fick vi inte aka till King of Prussia for MJ, men.. hon ar ju i Bahamas just nu sa Girard sa till mig och Eve att vi visste kunde aka. Haha, plus att vi inte behovde saga alla vara planer 24 timmar innan.. Sa nu vet ni att det ar MJ som ar den strikta har! Det kanns lite smalamt att Girard inte riktigt vagar saga till nar hon ar hemma bara. Men, men, det ar inte mycket att gora at. Tack vare att Girard stallt upp sa mycket med att skjutsa den har helgen har vi haft det hur roligt som helst! Det ar lite segt att vi inte far kora bil har borta och fram for allt eftersom vi bor lite avlagset. Eller, inte sa lite faktiskt, vi bor ratt langt bort fran skolan och alla kompisar.

Imorgon blir det en riktig trakdag. Jag maste plugga till ett stort historiaprov, skriva en uppsats till engelskan, laga enchiladas (jag vet inte om de kommer bli lika bra som min svarmors dock) till en "fiesta" som vi ska ha pa spanskan pa mandag, gora en affish till tyskan och ta reda pa lussebullarnas historia till hemkunskapen. Haha, vi kommer att fa laga en nationell ratt eller dessert och skriva om dess bakgrund och jag valde vara kara lussebullar! Om jag hittar alla ingredienser ska jag nog laga dem ocksa, yay! Sa, uppenbarligen kommer det inte bli en rolig dag imorgon. Plus att vi maste laga matt, tvatta och stada hela huset.

Jag har fatt vantar, schal, klanning, choklad, godis, brownies och orhangen fran mina gulliga kompisar har borta och fran mamma och pappa fick jag SOLO (basta tidningen), godis och sa kommer jag att fa korkortet betalat! Det tackar jag verkligen for! Av alskling fick jag klader och en gullig affish och brors presenter kommer jag fa nar jag kommer hem. Har fatt ett antal grattiskort ocksa och pengar! Pengar som jag anvant idag pa Victorias Secret, hihihi.. Nej, nu ska jag ga och lagga mig. Hoppas att ni har det kanon dar hemma. KRAM :)

RSS 2.0