Kurvan

Enligt STS "hemlangtan"-kurva sa har man minst hemlangtan i slutet och i borjan av aret och det stammer nog ganska bra! Nu ar det sa pass nara att jag sjalvklart langtar hur mycket som helst efter att fa se vanner och familj igen, men pa samma gang lagger nastan all fokus pa vad som pagar har borta. Den senaste manaden har jag varit med vanner nastan varje dag och ringt och smsat konstant med alla harliga manniskor har borta.. Det kommer att bli hur sorgligt som helst att lamna dem! Pa samma gang kommer det att bli obeskrivligt att traffa alla dem basta hemma i Sverige igen. Wow liksom, snacka om att vi kommer att ha mycket att snacka om! Gud, det har aret har varit helt otroligt. Kanner mig oovervinnlig!


AYUSA

Jag har blivit otroligt dalig pa uppdatering har tycker jag! Det beror pa tva saker: 1. Varje gang jag bloggar har kanns det sa nara tills jag aker hem, och nu ar det bada jattesorligt och roligt pa samma gang, jag vet inte var jag star riktigt! 2. Jag gor saker varje dag och har inte sa mycket tid for datorn over huvud taget! I borjan av aret skrev jag ju nastan varje dag, men nu ar det som att livet i USA tagit over. Inte for att jag glomt bort Sverige, men det kanns ju lite langre bort nu an forr. Skumt!

Den har helgen har jag varit pa bio med nagra kompisar (Letters to Juliet, sa mysigt!), gatt pa AYUSA home orientation (forberedningssnack om hemfarden), varit med Samantha, bakat, haft Puerto Ricaner och religiosa missionarer (nej, jag har inte brytit en av reglerna om att byta religion haha) har hemma och varit med Justin. Bra helg alltsa! 

WEIRD, att om man gar tillbaka till augusti sa finns en bild fran den forsta AYUSA grejen, den som skulle forbereda oss for aret har. Denna bild ar nu fran den sista, dar de forberedde oss for att aka hem! :'(

Nara nara

Hualigen, jag ar sjukl! Har haft ont i halsen som nu overgatt till en harlig snuva och feber, sa det blev ingen skola idag! Det var ratt skont faktiskt att bara vara hemma, sjalv, och ligga i sangen och tycka lite smasynd om sigsjalv. Det ar okej ibland, for ingen gillar gnallspikar :) Sa nu ar jag positiv igen och kande for att lagga ner lite av min dyrbara tid pa att blogga haha. Dyrbara tid sager jag eftersom det ar lite mer an en manad kvar tills det har otroliga aret ar over. Fast, just nu vill jag inte riktigt prata om det. I helgen sov jag over hos Kendall och dar var det massvis med folk; sa an en gang en kanonkul fredag. Lordagen spenderades med Justin och igar, sondag, firade vi Mors Dag har borta i USA. Tyvarr var det da jag blev sjuk, men holl humoret uppe och firade Mama Jo anda. Jag och Eve gjorde ett personligt fotoalbum till henne som fick bli en morsdagspresent. Gud, jag har blivit sa kass pa sarskrivning, kommer inte ihag hur det ska vara langre :( men hoppas ni gillar mig anda. Haha, jag vill se Sex And The City II och Letters to Juliet forresten! Maste ut pa bio med vanner snart. Och maste aka till Hershey park (stort nojesfalt, gar inte att jamforas med Gronan) med Becky och Jess! Och till Jersey stranden och, och, och! Det finns sa mycket jag vill gora pa denna lilla tid. Far se om det gar att trycka in allt :) men nu ar det nara. Hjaaalp!

Lite random bilder :)


Dessa ar bara tva av alla manniskor som jag gillar skarpt har borta :) Juli och Kendall!

Hittade en till bild fran niagarafallen; fastfruset ansikte!

och ja.. gissa vart jag sitter? Pa ett glasgolv en massa hundra meter upp i luften i varldens nast hogsta byggnad. Ja, jag sa glasgolv. (!!!)

Nu ska jag laga middag. Jag saknar er sota svenskar. Vi hors, hejs och hojs!

Maj for tusan!

Herre gudars.. det ar nu maj manad! Hoppas att alla haft en trevlig valborg och drack en skvatt i mitt stalle. Haha for jag firade inte detta ar pa grund av tre anledningar:
1. Valborg existerar inte har
2. Jag blir hemskickad om jag dricker
3. Vem skulle jag firat med?
Ja, ingen ide alltsa. Har har det varit sjukt harligt vader nagra dagar forresten! Uppe i 35graders trakterna igar och i fredags till och med, sa jag och Eve har varit akta turister och legat och pressat i solen i timmar. Och jo for tusan, visst ar jag brun nu :D

Just nu ar det prom-hysteri. Alla snackar om balen hela tiden, varje dag! Hittills har jag skaffat date, klanning, skor och vet hur jag ska komma dit.. hall i er nu va.. min sota dejt ska ta mig till balen i en superhypad sportbil. Yeaaah, en corvette! Ska lagga upp bilder pa klanningen och skorna senare. Nu ska jag laga mat (for ja, jag lagar fortfarande mat tva ganger i veckan och igar lagade jag en akta svensk maltid med kottbullar, graddsas och potatisgratang med lingonsylt!) och idag blir det enchiladas. Hors senare!

RSS 2.0