New Jersey

Idag har vi gjort en hel del roliga saker! Jag maste dock borja med att beratta om morgonen. Hm.. Mama Jo har strangt forklarat for mig och Eveliina att vi maste meddela vart vi ska, nar och med vilka varje gang vi har planer MINST 24 timmar fore. Inget spontant ar har alltsa. Sa nar vi fick det forklarat for oss att det ar jatteviktigt forvantade vi oss detsamma tillbaka! En sjalvklarhet, tycker jag, om vi som familj ska gora nagot nagonstans. Okej, inte 24 timmar innan kanske, men i alla fall innan vi gar och lagger oss. Sa igar bestamdes det att vi skulle aka fran huset klockan 8.30. Eftersom att vi vet hur dessa ecuadorer ar betydde det ungefar: ga upp runt 8.00. Sa det gjorde jag och Eveliina. Vi blev klara till kvart i 9 och sitter och vantar i koket, men det ar helt tomt! Efter en kvart kommer en nyvaken Carito (aldsta tjejen som varit utbytesstudent har) upp i koket och undrar varfor vi redan ar klara.. Eh? Tydligen hade de alltsa bestamt att vi skulle aka 10.30 istallet, utan att saga nagonting till oss.. Hm, irriterande? Svar ja. Resten av dagen blev valdigt lyckad i alla fall :) Vi akte till New Jersey och Philadelphia! Och gissa vart vi at varan middag? At the Hard Rock Cafe! For er som inte vet ar det Mama Jo's favoritrestaurang. Sa detta var i Philadelphia. I New Jersey besokte vi ett stort akvarium! Det var jattetrevligt, men lite svart att hitta varandra eftersom jag och Eve inte far ha mobiler.. Dubbla budskap igen; Mama Jo sa har om dagen att hon undrade hur folk levde utan mobiler forr i tiden. HMMM!

Tro inte att jag tar detta jatteallvarligt, for de ar valdigt snalla manniskor. Jag ska forsoka ladda upp lite bilder idag igen!
                                       Mitt forsta besok pa ett Hard Rock Cafe!

Hela ganget, forutom jag da. For er som undrar hur lange folket fran Ecuador ska stanna sa sager jag tills pa sondag eller mandag.. Man vet aldrig med dessa rackare. HAHA nej forlat.

Lite bilder fran akvariumet :) jag gillar pingusarna!
EVE & JAG (mitt ansikte tycks alltid bi vitt pa bilder med blixt)

Nej, ta hand om er nu :) Jag saknar er. KRAM!

& Sebastian; jag alskar dig<3

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Pingviner haha dom ser alltid lika roliga ut, tänker på filmen good luck chuck när jag ser bilden.. mama jo verkar vara en riktig rock'n'roll mama :P iaf jag saknar dig och älskar dig ännu mer <3 godnatt :)

2009-08-22 @ 05:29:16
Postat av: Mamma Monika

Åh, Elin, du vet att jag tycker synd om dig som får vänta så mycket (jag hade klättrat på väggarna)... men, jag är också stolt över dig när du tycker att det är en självklarhet att du/ni ska behandlas med respekt (tider, regler o.s.v.)tillbaka! Vad roligt att familjen hittar på så mycket att göra! Vad tyckte du om Hard Rock Cafe? Manetbilden är urläcker!

Kramisar

2009-08-22 @ 09:48:42
Postat av: Pappa Staffan

Jag tycker du har en suverän inställning Elin, ingen gnällspik här inte. Ett förslag från mig: Lägg upp en plan hur du kan övertala MJ att du och Evelina kan få köpa egna kontantkortsmobiler på tracfone ( www.tracfone.com ) En stark motivering är ju säkerhet - möjligheten att kontakta MJ.Hör med Johan om du undrar över något med tracfone, han har en sån. Kramar!

2009-08-22 @ 10:17:37
Postat av: linn

dubbelmoralens land! men ja som sagt, ni måste ju få införskaffa er mobiler så ni kan kontakta varandra... saknar dig!!!

2009-08-22 @ 20:02:27
Postat av: Elin Oberg

Hej alla, tack for kommentarer:)

Linn; Hej soto!:) Ja, det har ar verkligen dubbelmoralens land! Det tycker jag ocksa, men det finns inte en chans att vi far det sa.. Det ar bara att bita ihop. Jag saknar dig med!<3

Pappa; Oh, okej! Jag ska kolla upp det, men jag tror inte att vi far ha nagon mobil over huvud taget. Vi fragade om vi fick kopa nagon som man kunde ha har, men icke sa nicke. Saknar dig pappa:)

Mamma; Haha, ja, men forhoppningsvis forsvinner vantandet nar vi bara ar 4 i huset igen:) Det ar jattekul att vi hittar pa en massa! Fast, det ar ju annu roligare att hitta pa en massa med familjen Oberg;) Hard Rock Cafe var en upplevelse, fast maten var inte det, om du forstar vad jag menar! Kram pa dig:)

Sebastian; Haha :) ja, kanske det! Jag alskar dig!!!<3

2009-08-23 @ 03:41:59
URL: http://eliniusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0