Planering..

Idag skulle vi alltsa aka till ett helikoptermuseum, men tydligen ar folket fran Ecuador valdigt lika dominikaner! Familjen Oberg forstar nog vad jag menar med detta, men jag ska forklara for er andra ocksa. Nar jag bodde i Dominikanska Republiken sa upptackte vi att tid och planering inte hade samma betydelse for dominikanerna som hemma i Sverige! Sa det ar alltsa samma sak med dessa ecuadorer. De ar jattesnalla och sota ska ni veta, sa jag har blivit kompis med hela bunten nu, men.. Idag skulle vi gora en massa saker, men tja.. Ecuadorerna skulle bara handla lite forst. Det tog 4 timmar. 4 TIMMAR! Haha, sa jag, Eveliina och Girard tog en cykeltur istallet och kollade pa film. Inga helikoptrar idag alltsa! Nu ar Maribelle, en Puerto Ricansk (?) kvinna har ocksa, sa vi har en stor kulturblanding i huset for tillfallet! Vi kakade nyss typisk mat fran Puerto Rico och det paminde valdigt mycket om dominikansk mat. Valdigt gott, plus att det ar skont med lite omvaxling fran den amerikanska maten.

Ni kanske undrar hur min vardmamma och vardpappa ar forresten? Girard ar 61ar gammal och valdigt snall! Jag kan verkligen inte se honom arg, han ar som en gullig morfar som alltid vill allas basta. Jolean ar 48 ar gammal (fick jag reda pa igar..) och hon fick hennes forsta barn nar hon var 15! Hon ar valdigt skamtsam och latt att prata med, samtidigt som hon har valdigt starka asikter. Det kanns som en valdigt bra familj, men inte battre an min underbara familj hemma i Sverige! :)

Idag ar det den 20, vilket betyder att jag och Sebastian firar 25 manader tillsammans! Som jag skrev igar forresten.. I alla fall, 25 manader och det lar bli manga fler<3 Jag ma vara pa andra sidan jorden, men jag alskar honom minst lika mycket.

Tack igen for att ni laser min blogg, nu ska jag svara pa lite mejl! KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Jag känner mig som en domenikan ibland måste jag säga :p men jag jobbar på att bli svensk haha.. älskling jag älskar dig också minst lika mycket, och ännu mer <3 Du får lära mig laga lite Puerto Rico mat när du kommer hem :)

puss /din sebastian

2009-08-21 @ 01:32:10
Postat av: Farmor

Det är väl jättebra att Du pratar spanska med så många spansktalande gäster.Jag tycker Du finner Dig tillrätta redan nu.

Kramar

2009-08-21 @ 15:38:11
Postat av: Elin Oberg

Sebastian; jaa, du ar lite dominikan, men nu har du en fin klocka sa att du kan halla tiden haha:) jaa, det far jag gora! Jag alskar dig sotnos<3

Farmor; Ja, det ar kanonbra! Fast det ar lite svart nar alla pratar snabbt:) kram!

2009-08-22 @ 04:12:34
URL: http://eliniusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0