Sweet 15

Idag har jag alltsa upplevt en sa kallad quinceanera! Det var mycket spanska, musik och mat inblandat. Tjejen som fyllde 15 hade pa sig en stor prinsessklanning och allt var ganska overkill, haha! Annu en gang fick jag tillfalle att ova min spanska och de spansktalande sa faktiskt att den var bra! Kan man tanka sig, haha. Under kvallen fick jag reda pa en trakig sak dock.. Den 29 oktober (aka min fodelsedag) ska Mama Jo och Jessica aka till Bahamas! PA MIN FODELSEDAG AKER DE TILL BAHAMAS! Sjalvklart visste de inte att min fodelsedag var den dagen, men jag menar.. jag fyller 18. Det ar ju jattestort i Sverige! Haha, jag forsokte smora in mig och sa att en Bahamasresa ar en valdigt bra fodelsedagspresent, men det funkade inte riktigt ;). Vi far se vad som hander, men jag blev lite smaledsen faktiskt! Usch, det var en 25arig latino som fragade Mama Jo om min relationsstatus ocksa. Da kandes det riktigt bra nar hon forklarade att jag var upptagen med en svenne och att jag bara var 17! Slisk, slisk.

Imorgon ska vi aka till skolan for att skriva in vara kurser och sa ska vi ga pa nagon sorts visning for alla nya elever. Idag ar den sista dagen som ecuadorerna kommer att vara har forresten och jag kommer faktiskt sakna tjejernas sallskap, men dock inte all vantan som jag och Eveliina fatt utsta under veckan.

Nu har vi varit har i 9 dagar och jag maste saga att jag redan vant mig! Det ar jatteskont och roligt att ha en syster och van som gar igenom samma saker som jag gor.. Jag tror att allt skulle ha varit mycket jobbigare om jag varit sjalv. Jag saknar Sverige och min familj, mina vanner och Sebastian valdigt mycket, men jag vet att de kommer att finnas kvar nar jag kommer hem :') Forhoppningsvis!

KRAM!:)

Kommentarer
Postat av: Mattias Öberg

Vilka kurser ska du välja?

Trivs du?

din mamma ringde och sa att Er audi har brutit ihop

Mattias

2009-08-24 @ 17:12:28
Postat av: Elin Oberg

Hej Mattias! Ja, jag trivs, an sa lange i alla fall. Ajda, vad har hant med var kara bil? Jag ska valja en matlagningskurs, bild, fitness, spanska, tyska, datadesign (photoshop liknande)och sa maste jag ta tre obligatoriska amnen, vilka ar engelska, historia och nagot mer som jag inte kommer pa nu. Ha det sa bra och halsa familjen!

2009-08-24 @ 20:56:08
URL: http://eliniusawebblogg.se
Postat av: Malin

såklart vi finns kvar! <3

2009-08-25 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0