Ny blogg, nytt land!

Hej! Det är alltså den här bloggen som ni gärna får följa under mitt år i USA. Om ni inte visste det så ska jag bo hos en värdfamilj i Philadelphia i nästan ett år tillsammans med en annan utbytesstudent; finskan Evelina. Kommer tyvärr inte få ta med mig dator eller mobil, så ska verkligen försöka skriva blogg på den datatid jag får där borta. Eh, vilket förresten bara är 30 min per dag (!) så vi får se hur det går med uppdatering. Jag ska göra mitt bästa:).

Idag är det bara 6 dagar kvar tills jag åker och det känns helt otroligt. Jättespännande, läskigt, sorgligt och roligt på samma gång.. En del av mig vill inte förstå att det är så nära nu. Jag menar för ett halvår sedan, då var det ju liksom.. ett halvår kvar! Nu är det knappt en vecka! Den här sommaren har förresten varit helt underbar. Har varit mycket med Sebastian, kompisar och familj och varit på Peace&Love, kryssning (åker på en till imorgon), fester, massvis med bios och så har jag ju jobbat hela juli också. Så man kan ju säga att jag hunnit med en hel del i sommar, vilket känns skönt. Ni kanske undrar vad som kommer att bli svårast med det här äventyret förresten? Känner ni mig vet ni nog redan. Jag kan göra en liten lista:
1. Sebastian
- Vi firade 2 underbara år ihop för några veckor sedan och allt känns helt perfekt med honom. Det absolut svåraste som inte kommer att gå att jämföras med någonting annat är såklart att vara borta från honom 10 månader.. Det underbara med det hela är i alla fall att vi är så säkra på varandra och att vi säger att vi verkligen tänker klara det här, för det tänker vi verkligen! Dock kommer saknaden vara enorm och det kommer självklart kännas riktigt tufft ibland, men försöker hela tiden tänka på hur underbart det kommer kännas att kunna säga att: Vi klarade det!
2. Familj & Vänner
- Eftersom de just är min familj och mina vänner så kommer de förhoppningsvis och troligtvis finnas kvar för mig när jag kommer hem, vilket gör det hela lite lättare. Självklart kommer man att sakna dem också och jag vet att det kommer att bli jobbigt ibland. Tänk julafton till exempel: utan familjen! Eh, helt fel och helt.. ja, ni förstår.
3. Anpassning
- Nytt land, ny familj, nya regler (hårda och för en svensk rätt absurda regler), ny skola, nytt språk.. ja, behöver jag säga mer?

Nej, detta får vara allt för ett första inlägg! Jag hoppas ni kan ta er tid att läsa och gärna lämna någon kommentar. Annars finns jag ju på Facebook och MSN, för telefonen får jag bara använda en gång varannan vecka! Hej så länge:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0