Weeds och religion

Haha, anledningen till varfor jag skriver det har ar for att ni ska fa en lite storre inblick om hur Mama Jo ar. Nar vi var hos hennes dotter Jessica sa ville de kolla pa serien Weeds och det ar ju ratt mycket ra humor i den serien. Vad jag menar ar att Mama Jo har mycket humor och tolerans om vad man kan skamta om, vilket ar skont! Hon ar heller inte sarskilt religios, sa inga kyrkbesok pa sondagar ;) Det ar faktiskt valdigt manga familjer som gar i kyrkan pa sondagar har och det finns till och med relgiosa skolor i Coatesville och Downingtown. Mama Jo jobbar pa en klinik och aker runt till skolor for att undervisa om sex och saker som har med amnet att gora, sa hon ar valdigt tolerant inom det omradet med. Det forekommer faktiskt till och med en hel del sexskamt har hemma! Det hade jag aldrig trott, haha. Okej, tillbaks till saken. Hon berattade igar att de flesta unga tjejer som kommer till henne for att gora graviditetstest ar tjejer fran de religiosa skolorna.. Eh, the lord really speaks to them! Som ni kanske forstar ger detta mig annu en gang intrycket av att USA ar dubbelmoralens land. What can I say :)

Forlat om det dyker upp manga engelska meningar nar jag skriver. Jag forsoker halla mig till svenskan, men nar man pratar engelska hela dagarna blir det latt att man borjar skriva pa engelska med. Jag drommer redan pa engelska! Haha och varje gang som jag laser nagot pa svenska borjar hjarnan automatiskt oversatta till engelska, tills jag kommer pa att "hey, det ar ju svenska for sjutton, jag behover inte oversatta!". Ja.. om det ar sa illa nu, undrar hur jag kommer lata nar jag har varit har i 10 manader! Forhoppningsvis inte som Victoria Silvstedt ;)

Ta hand om er och tack for att ni laser min blogg. KRAM! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Raise the lord! You are as cool as a cucumber! Jag kan också lite ordvittsar på engelska :P Men palla dig om du ska prata mobbad svenska sen.. Iof byter jag dialekt snabbt om jag är någon stans i Sverige men men.. Älskar dig elin mest av allt, du är perfekt<3

2009-08-26 @ 23:01:10
Postat av: Pappa Staffan

Det är kul att få inblick i hur du har det, du får fram det hur bra som helst så fortsätt med det!



Kram

/S

2009-08-27 @ 07:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0