Good girl

Okej, alla som satter upp allt for hoga forvantningar pa er sjalva: sluta upp med det genast! Det ar typ jag i ett notskal, tyvarr. Vara bast och fa toppresultat i allt jag gor, aven som van, dotter, flickvan, elev, anstalld.. allt! Idag fick jag mitt forsta C (i engelska, sa det ar ju inte sa jakla konstigt egentligen) har borta och kande mig hur dalig som helst. Bade jag och Eve fick det, aven fast vi slitit som sma myror. Det var ett stort sa kallat "Research paper" som skulle vara skrivet i MLA-format, vilket ar speciellt for skolan vi gar pa. Eh, lite svart bara att komma som utbytesstudent och forvantas skriva i det formatet? Jo, men vi forsokte och.. det gick inte sa bra. Nar vi forsokte forklara for lararen att vi tyckte att han varit lite for hard (eftersom det ar val anda viktigare att fokusera pa innehallet?) sa blev han tokig och borjade skrika pa oss! Dalig dag? Jo, skapligt.. men nyss kom jag pa mig sjalv med att vad fan, MAN KAN INTE VARA BAST PA ALLT. Att det ska vara sa svart att fa in i huvudet bara! Sa ni som tanker som jag, chilla istallet och tank pa allt som ni faktiskt ar duktiga pa. Det behover inte ens vara nagot som har med skolan att gora, du kanske ar varldens basta van eller grym pa en sport? Tank pa det istallet och at en kaka och le at livet :)

Visste ni forresten att nar man ler utloser hjarnan endorfiner (d.v.s ma-bra-hormoner), sa man kan lura kroppen med att fejkle och ma lite battre? Inte illa! Nu ska jag.. ata en kaka. KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Ta en kaka och du blir glad :) Själv kör jag på ett glas cola om dan :P Du är visst bäst i allt. Framför allt att vara den bästa flickvännen. Jag älskar dig min duktiga sötnos <3

2009-12-15 @ 00:40:58
Postat av: Mamma Monika

...OCH du är den bästa dottern man kan ha:)

Vilka underliga reaktioner en del vuxna har, att skrika istället för att diskutera...(?) Bra att du själv kommer fram till att le åt livet och att chilla:):)

Krammm!

2009-12-15 @ 07:17:33
Postat av: mormor+göran

Alla människor kan inte vara bäst på allt, då finns ju inget att tävla om eller jämföra med eller att lära sig i skolan, varför gå där? Så Du är ingen konstig människa, Du är riktig!!! Läraren måste väl ha varit stressa d (t?)(mitt problem!)Du kan ju lära Dej allting än, men inte jag, tror jag.Vad betyder chilla t.ex. (ha det mysigt? eller?) Vi älskar Dej som Du är, det behövs inga konstigheter, målning t.ex. Du är våran B Ä S T I S !!!

2009-12-15 @ 09:36:00
Postat av: Farmor och Linnea

Du ar den basta manniskan i hela varlden tycker Farmor och Linnea i Saint Paul. Manga kramar fran oss till Dig Elin.

2009-12-16 @ 02:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0