En lyckad dag (igen)

Yes, idag blev ocksa en valdigt lyckad och rolig dag! Det bar ivag till "King of Prussia", som ar ett megastort kopcenter, med Eve, en annan utbytesstudent och hans tva kompisar. Under dagen shoppade vi, kollade pa bio (Couples retreat) och hade roligt. Haha, egentligen fick vi inte aka till King of Prussia for MJ, men.. hon ar ju i Bahamas just nu sa Girard sa till mig och Eve att vi visste kunde aka. Haha, plus att vi inte behovde saga alla vara planer 24 timmar innan.. Sa nu vet ni att det ar MJ som ar den strikta har! Det kanns lite smalamt att Girard inte riktigt vagar saga till nar hon ar hemma bara. Men, men, det ar inte mycket att gora at. Tack vare att Girard stallt upp sa mycket med att skjutsa den har helgen har vi haft det hur roligt som helst! Det ar lite segt att vi inte far kora bil har borta och fram for allt eftersom vi bor lite avlagset. Eller, inte sa lite faktiskt, vi bor ratt langt bort fran skolan och alla kompisar.

Imorgon blir det en riktig trakdag. Jag maste plugga till ett stort historiaprov, skriva en uppsats till engelskan, laga enchiladas (jag vet inte om de kommer bli lika bra som min svarmors dock) till en "fiesta" som vi ska ha pa spanskan pa mandag, gora en affish till tyskan och ta reda pa lussebullarnas historia till hemkunskapen. Haha, vi kommer att fa laga en nationell ratt eller dessert och skriva om dess bakgrund och jag valde vara kara lussebullar! Om jag hittar alla ingredienser ska jag nog laga dem ocksa, yay! Sa, uppenbarligen kommer det inte bli en rolig dag imorgon. Plus att vi maste laga matt, tvatta och stada hela huset.

Jag har fatt vantar, schal, klanning, choklad, godis, brownies och orhangen fran mina gulliga kompisar har borta och fran mamma och pappa fick jag SOLO (basta tidningen), godis och sa kommer jag att fa korkortet betalat! Det tackar jag verkligen for! Av alskling fick jag klader och en gullig affish och brors presenter kommer jag fa nar jag kommer hem. Har fatt ett antal grattiskort ocksa och pengar! Pengar som jag anvant idag pa Victorias Secret, hihihi.. Nej, nu ska jag ga och lagga mig. Hoppas att ni har det kanon dar hemma. KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Vad roligt med alla lyckade dagar!

Håller med om att Girard är lam och man kan ju undra hur bra deras förhållande är om han inte vågar stå för det han tycker och i smyg bryter mot uppsatta regler. Ojuste mot MJ, som utpekas som den elaka. Fast vad vet jag, han kanske har försökt att diskutera reglerna med henne och att hon inte lyssnar till honom och bestämmer själv? Om inte, är han en fegis. (Även om det var juste att skjutsa er:))

Kramisar och säg ifrån om det blir för mycket att göra! Ni ska ju t.ex. inte vara deras hushållerskor.

2009-11-01 @ 14:06:23
Postat av: mormor+göran

Oj vad mycket att göra och hålla koll på! Vad duktig Du är! Byter ni tjänst när ni får skuts mot husstädning, eller? Eller är det olika typer av förhandling som dom har avtalat med varandra MJo och Girard? Eller busar dom med (mot) varandra? Har ni egna rum, Eve och Du, eller bor ni ihop? Ni städer väl era rum (och toa och dusch och ibland köket) eller ?

2009-11-01 @ 15:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0