Potentiell katastrofdag

Den har dagen kunde ha blivit en himla rora om det inte vore for att vi nu har mobiler har borta. Herre gud.. Okej, sa nu ger jag er all bakgrundsfakta for att ni ska forsta hur allvarligt detta kunde ha blivit for mig och Eve. Varan skolbuss ska vara hos oss 06.26 varje morgon och ibland ar bussen aningen tidigare, men oftast ar den ratt sa sen. MJ har sagt till oss att missar vi skolbussen sa far vi ga till skolan. Ja, jag ar serios, GA till skolan. Skolan ligger ungefar 20 minuter bort med bil. Plus att om vi missar skolbussen (aven fast vi duktigt gar upp 05.25 varje morgon) sa kommer hon tvinga oss i sang runt 21.00 varje kvall. Dar har vi bakgrunden. Sa idag var bade jag och Eve klara i god tid: klockan var 06.20 nar vi opnnade dorren for att ga ut. Dar star bussen, hela 6 minuter for tidig! Vad gor den bittra *BIIIP*?! Jo, hon aker ifran oss! Jag och Eve drabbas av panik och kallsvettas, borjar svara som galningar och skriker efter bussen. Vad sjutton ska vi gora nu? Jo, som tur var sa finns det EN van med bil som bor har borta dar vi bor, sa jag ringde och vackte henne och forklarade situationen. Hon var jattesnall och sa att hennes pappa kunde skjutsa oss, sa det var bara att borja ga mot hennes hus. Efter 20 minuter senare var vi framme och dagen var raddad. Haha, MJ vet ingenting om det har, sa skvallra inte ;)

Resten av dagen blev bra i alla fall. Jag hade pa mig ett linne som mina sota vanner i Sverige gjorde till mig innan jag akte som alla tyckte var hur gulligt som helst! Sa det gjorde ni bra tjejer :) Vi fick reda pa lite betyg for forsta "lasaret" och det verkar som att jag har hogst betyg i min US History klass, hoho. Det ar illa om en utbytesstudnet som inte ens talar spraket helt och hallet far battre betyg an de amerikanska ungdomarna. Just saying!

Hoppas att ni har det bra i favoritlandet! KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Fy för straff-och-smyg-pedagogik, fram för samtal i förtroende! Råkar du illa ut vill vi som föräldrar vara säkra på att du får och vill ha hjälp av värdfamiljen. Vi vill veta lite mer så vi hörs på mejlen.

Kramisar till vår duktiga Elin!

2009-11-05 @ 07:22:28
Postat av: mormor+göran

Fy vad jobbigt, Du starka människa som klarar sånt,vad duktig Du är! Går era klockor rätt?? min klocka är fyra minuter för tidig, för att jag skall försöka hinna göra det som jag skall göra, t,ex sätta på tv till nyheterna, så oviktiga saker har jag för mig. Heja Monika, heja, heja. Bamsekram till hela familjen.

2009-11-05 @ 09:18:00
Postat av: Pernilla

Åh, detta inlägg gillar vi! I allafall delen om linnet och betyget :D och när dagen till slut blev bra :P :D <3

2009-11-07 @ 21:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0