Sverige i varlden

Gha, igar hade jag inte ens tid att satta mig vid datorn! Jag och Eve ringde runt och fragade alla om de skulle kunna skjutsa oss till sasongens sista amerikanska fotbollsmatch, men det var nastan ingen som skulle dit. Straffet den har helgen var ju som sagt att MJ inte skulle skjutsa oss nagonstans.. Allt strulade och vi hade bara skjuts till matchen, men inte tillbaka. Efter brak, stress och lite breakdowns valde jag att bara skita i allt och lasa SOLO och kaka choklad pa mitt rum. Jag tror att MJ kande sig lite elak och skyldig, sa till slut erbjod hon oss skjuts och kvallen blev helt okej! Vi umgicks med Juli och Samantha och nagra andra. Haha, det ar fortfarande lika kul att de flesta vet vilka jag och Eve ar nar vi inte har nagon aning om vilka de flesta ar! Just ja, den sport som kommer att ersatta den amerikanska fotbollen under vintern ar basket! Haha, sa till mina basket-tokiga vanner lovar jag att filma nagon match ;)

Idag tvingades vi upp tidigt for att stada huset och sedan skjutsade Tyler oss till Exton Mall, som inte alls ar lika stort som King of Prussia som ar nast storst i USA, men som ar betydligt narmare och inte sa illa. De har ju H&M! Sa nu har jag fatt nagra favoritaffarer har borta: Victoria Secret, Forever21, Charlotte Russe och H&M. Stolt jag kanner mig som kan saga att H&M ar fran Sverige.. och IKEA, Sony Ericsson, VOLVO, ABBA, Nobelpriset o.s.v. Med tanke pa att vi bara har 9 miljoner invanare i varat avlanga land sa har vi faktiskt gjort oss ett namn i varlden! Lite roligt, tycker jag :) Sa i alla fall sa shoppade vi lite, kakade och umgicks. Tyler har flickvan i Florida, sa han vet hur det ar att ha ett distansforhallande. Inte det roligaste, men om karleken ar stark nog sa funkar det :) Hm, nu ska vi ut och kaka (igen) och jag ska INTE bestalla snabbmat. Nepp! Vi hors, KRAM :)

Kommentarer
Postat av: mormor+göran

Oj, jobbigt som vanligt, men vad skall man shoppa, måste man alltid köpa nåt, eller går man bara och fantiserar? Vem är Tyler, har ingen koll som vanligt. Vilka länder kommer dom andra utbytesstudenterna ifrån? Worldwide eller bara Europa? Far inte pengarna bara iväg om ni är ute så mycket och äter också? Ohhh, mormor är jobbig. Men Bamsekram till Dej våran B Ä S T I S !!!

2009-11-08 @ 19:58:45
Postat av: Pernilla

Åh, va häftigt, basket i USA lixom!:D Du måste filma, fy bubblan vad jag är avundsjuk på dig nu, Elin :P <3

2009-11-08 @ 20:49:32
Postat av: Elin Oberg

Pernilla: Jag visste val att du skulle bli lite avis ;) haha sa klart att jag ska filma! Saknar dig <3 :)



Mormor: Haha, fraga pa du mormor, men det ar inte alltid jag hinner svara. Nej, jag har koll pa pengarna och jag och Eve behover inte betala varan mat nar vi ater ute. Shoppa ar ju alltid kul! De andra utbytesstudenterna kommer ifran Europa (i alla fall de som jag kanner till) eftersom vi alla akte genom STS och blir omhandertagna av AYUSA har borta. Tyler ar en kompis ifran skolan! Hoppas att svaren dog, ta hand om dig! Kram :)

2009-11-09 @ 01:31:31
URL: http://eliniusa.webblogg.se/
Postat av: Sebastian

Bara det inte är kärringbasket så är det bra :P NBA utklassar resten av världen i den sporten.. Jag älskar dig <3

2009-11-09 @ 17:33:50
Postat av: S

menar ligan NBA och landet USA

2009-11-09 @ 17:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0