Arg och frustrerad!

USCH! Jag ar sa jakla forbannad just nu, maste skriva av mig. Jo, idag ar det ju Homecoming Dance som jag skrivit tidigare. Detta borjar klockan 19.00 i skolan och jag och Eve haller redan pa att gora oss i ordning. Man ska kla upp sig rejalt, sa vi vill ju vara fina! I alla fall, innan dansen sa skulle vi egentligen aka over till en kompis hus for att ta bilder (en tradition). Det har hade vi planerat nagra dagar och ni som kanner mig vet ju att jag maste planera stora grejer, for att det bli mycket lattare sen. Idag fick jag besked av en kompis vilken tid och vart vi skulle ta bilder, vilket jag berattade for MJ. Da.. da sa hon att eftersom tiden var 17.30 sa ville hon inte skjutsa pa oss eftersom vi sa till for sent. Vad fan!? Sedan sa hon att ingen av de andra tjejerna som bott har behovt aka over till nagon kompis hus for att ta bilder, men vada tankte jag, bara for att de inte hade hunnit skaffa lika manga kompisar som jag och Eve under den tiden betyder val for sjutton inte det att vi ska behova lida for det? Det ar som att hon gor det svart att ha kompisar! Hon maste traffa dem och deras foraldrar och kan inte ens stalla upp att skjutsa pa Homecoming dagen! Grejen ar att hon vetat om att vi skulle ta bilder i tva dagar, sa jag fattar inte varfor hon inte vill stalla upp nu helt plotsligt! Det ar som att jag och Eve blir en borda for vara kompisar, eftersom det ar dem som maste skjutsa runt pa oss.. Nu var det sa att kompisarna inte kunde skjutsa pa oss, for att bilarna kommer att vara fulla och da sa MJ bara att "Om ni inte kan ta er till dansen fran bildgrejen sa far ni inte aka till bildgrejen". Snallt, valdigt snallt.. Nej, jag ar sa forbannad just nu! Och det har skulle vara en kul och minnesvard dag.. tja, vi far val se hu det blir ikvall. Nu ar jag bara arg och frustrerad.

Arg KRAM.

Kommentarer
Postat av: mormor+göran

Förhandla, förhandla, förhandla. Det hjälper inte att bli arg på någon som skall göra en en tjänst. Hur får MJ betalt för skjutsarna? ingår dom i hyran? Hoppas ni har löst det snart. Hoppas det blev en rolig kväll, vi håller tummarna för dej, våran B Ä S T I S !!!

2009-10-17 @ 21:43:46
Postat av: Calle - pappas kompis

Hej Elin....det låter onekligen som du hamnat hos en lätt övernitisk familj....man börjar fundera på om de är överreligiösa...när jag var utbytesstudent bytte jag familj (enligt plan) efter ett par månader och hade kanske en väldig tur men visst hade vi våra duster ändå.



Ett tips är att inte låta ilskan gro utan räkna till 10, andas och tänka att du skall smöra lite för värdmamman en period så du blir världens bästa adpotivdotter....innerst inne tycker de nog om dig men har gett sig sjutton på att överbeskydda dig så du inte hamnar i trubbel....i USA är många ungdomar hållt hållna av sina föräldrar vilket leder till en massa problem senare när ungdomarna skall frigöra sig. Frihet under ansvar tycker man borde gälla, precis som här hemma.



Som du säkert märkt är många vuxna rätt naiva också....de verkar inte uppfattat att du är rätt mogen för din ålder....så håll ut, glöm irritationen och tänk positivt....du kommer gråta floder när du lämnar landet nästa sommar....jag lovar ;-)

2009-10-18 @ 08:26:53
Postat av: Pappa Staffan

Elin, jag fattar inte hur hon tänker - ni får bara ha ytterst begränsad kontakt med oss här hemma för att ni ska komma in i livet därborta, samtidigt som hon gör det svårt för er att träffa kompisar och bygga upp ett nätverk! Hur ska hon ha det? Nu har det ju hänt ett par gånger att hon har nekat er att träffa kompisar för att det inte passar MJ och hennes regler (24 timmars t.ex.) Vad är egentligen anledningen? Orkar hon inte skjutsa? Kan inte Girard skjutsa någon gång? Jag blir klart irriterad på hur behandlar dig ibland. Om hon inte kan borde hon åtminstone ge någon vettig förklaring. Kram på dig gumman och hoppas er kväll blev bra ändå!

2009-10-18 @ 10:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0