Breakdown och pumpor

Som ni kanske vet vid detta lag sa har jag sjukt manga regler att folja.. Inte ta tupplurer, inte sitta vid datorn mer an en timme, bara prata med familj och Sebbe 30 minuter de en/tva gangerna vi far prata i manaden.. Alla dessa regler! Gora laxor direkt efter skolan, duscha max 5 minuter pa kvallen (ingen annan tid pa dagen), beratta allt vi ska gora 24 timmar innan, laga mat tva ganger i veckan, skriva inkopslista varje vecka, tvatta en gang i veckan (tva om det ar kris), stada hela huset varje vecka, inte kolla pa MTV, inte chatta pa msn eller chatten pa facebook eftersom det ar live, inte kontakta vannerna i Sverige pa nagot annat satt an mejl (eventuellt brev).. Det har ar inte roligt alla ganger. Det ar sa manga "du maste gora det har" eller "du far inte gora det har". Idag blev det bara for mycket och jag brot ihop totalt nar det blev strul nar jag skulle ringa hem till mamma, pappa och Jacob. Eftersom pappa jobbar i Dubai just nu sa blev det lite svart och jag var ju inte hemma igar (vilket jag inte visste att jag skulle vara) sa allt blev bara stressigt och frustrerande! Jag vill kunna sitta i lugn och ro och prata med dem och ha allt planerat innan. Sa var det inte denna gang och jag onskar att jag fatt mer tid att prata med mamma och Jacob. Det finns ju sa mycket som jag vill beratta! Det blev bra nar jag till slut fick tag pa pappa och vi kunde prata i 10 minuter. Det kandes bra och han fick mig att lugna ner mig, sa tack pappa. Bara sa att ni vet allihopa sa ar min familj i Sverige den basta familjen man kan ha :)

Efter mitt breakdown akte vi och plockade applen och pumpor. Haha, random? Ja, lite grann, men det ar ju snart Halloween! For er som inte vet sa ar det en STOR sak har i USA; folk har redan borjat dekorera deras hus och jag ser pumpor vart jag an vander mig! Hehe, jag och Eve ska i alla fall skippa "Trick or treat", det kanns lite val.

Veckan som kommer ar "Homecoming-veckan". Det har innebar lite olika grejer. Till exempel sa har varje dag ett tema:
Mandag - Batiktrojdag (usch, det skippar jag).
Tisdag - Alla ska ha pa sig sina farger, d.v.s. vi som ar seniors ska bara svart.
Onsdag - 80-tals tema.
Torsdag - En stor parad haller hus efter skolan.
Fredag - "The homecoming game", amerikansk fotboll alltsa. "Homecoming queen" utses.
Lordag - "Homecoming dance"!
Forhoppningsvis blir det roligt och om det inte blir det sa ar det ju i alla fall en upplevelse hursomhelst. Nu ska jag ta min 5-minuters dusch, vi hors! KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Hej finaste Elin (den bästa dottern/systern man kan ha)!

Ja, vad kort om tid med störningsmoment (av bl.a. hund och telefonsamtal) det blev! Och när man blir stressad får man oftast inte fram det man vill ha sagt. Det var ändå skönt att höra din röst! Hoppas att du får uppleva roliga saker under homecoming-veckan!

2009-10-12 @ 07:07:58
Postat av: mormor+göran

Jadu, det är inte lätt att bli vuxen,men snart kan Du allt det där utantill eller innantill och gör det automatiskt, sen kommer det nya villkor, så ta inte illa vid Dej, så är det. En sagolik ide det här med blogg, vi kan ju vara med Dej hela tiden.Vad är homecoming för någonting? Komma hem till vad? varför firas det? Är mormor dryg? Jag är så stolt över Dej jag älskar Dej min BÄSTIS!!!

2009-10-12 @ 11:03:04
Postat av: Farmor

Jag känner med Dig,gumman!Det verkar inte klokt vad mycket regler, men alla utbytesstudenter är troligen inte lika vuxna och ansvarstagande som Du min skatt. Många kramar till Dig!

2009-10-12 @ 14:58:22
Postat av: Pappa Staffan

Tupplursregeln låter ju absurd! Om du är trött nån dag och behöver vila lite?? Jsg tror som farmor, men de borde ju inse hur du fungerar efter ett tag och relaxa lite. Annars blir det ju bara dumheter som gör att man börjar smyga med saker. Du är bäst, gumman :) /S

2009-10-12 @ 16:42:06
Postat av: Gustav

Jag håller med Staffan! fast de borde lätta på reglerna snart! Mama Jo vill troligen bara kolla så att du klarar av att hålla regler!

Ha det bra! // Gustav!

2009-10-12 @ 17:35:54
Postat av: Elin<3

Hej söto<3 Uuh, vad jobbigt det måste kännas :( <3 Saknar dig och din familj jätte mycket. Tur att du har ådanna snälla föräldrar som kan stötta dig och peppar dig och får dig att må bättre! Förstår att det är jobbigt med så mycket regler, men hoppas att det blir bättre och svalnar ner sig med dem senare :/<3 finns alltid här !<3<3

2009-10-13 @ 10:47:40
URL: http://emedinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0