Hola jag spreche English!

4 sprak.. spanska, svenska, tyska och engelska. For er som gar GP ar det har ju ingenting speciellt, men nar jag berattar om det for mina vanner har borta blir dem helt chockade! Haha, de sager att de knappt kan sitt eget sprak och de flesta sager att de tagit spanska/tyska/franska nagot ar, men att det var for svart och jobbigt sa att de slutade. Det ar lite kul det dar.. att manga manniskor faktiskt bara pratar ett enda sprak! Jag menar, for oss svenskar blir det bara viktigare och viktigare att lara sig engelska, eftersom att engelskan faktiskt ar en ganska stor del av varan vardag. Har daremot anser manga att det inte ar "nodvandigt" att kunna prata ett annat sprak, sa darfor gor de inte det. Hm, jag tycker i alla fall att det ar en fordel att prata fler sprak an ett! Plus att jag i princip kan saga vad som helst pa svenska till amerikanerna, mouhahaha! Vet ni, jag har borjat dromma pa engelska nu :( buhu, jag vill ju att svenska ska vara sprak nummer 1 for mig. I alla fall, ni far ha det sa bra! KRAM :)

Kommentarer
Postat av: mormor+göran

Bingo Elin!!! Språk lär oss att förstå varandra fortare! Göran har kommit hem från sjukhuset, dom hade för mycket att göra, han skall åka in ikväll igen och (kanske opereras) Ha det så bra våran B Ä S T I S !!!

2009-10-08 @ 10:54:38
Postat av: Pappa Staffan

Jag tror vi svenskar har bra förutsättningar för att lära oss många språk eftersom svenskan är en salig blandning av tyska, engelska, franska, flamländska osv. Du är ju dessutom ett levande bevis på det - "Pratar man engelska i Sverige som modersmål?" :) Ha det bra vännen, få se hur vi kan göra på söndag eftersom jag är i Dubai. Kram /S

2009-10-08 @ 14:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0