Osmarta amerikaner

Haha, alla ar inte dumma, men vissa fragor har verkligen fatt mig att undra..
1. Pratar man engelska i Sverige som modersmal? (Nej, USA ar inte hela varlden.)
2. Ligger Sverige i Ryssland? (...)
3. Gillar du nagra amerikanska band? For i Sverige lyssnar man val bara pa svensk musik? (Ja, vi har nastan allt ni har inom musikvarlden.)
4. Har du hort talas om Gossip Girl eller One Tree Hill? For i Sverige finns val bara svenska tv-serier? (Ja, vi har nastan allt ni har inom filmvarlden ocksa.)
5. Om alla inte pratar engelska, hur forstar ni vad de sager pa amerikanska filmer? (Det kallas subtitles.)
6. Sa du Schweiz? (...)
7. Va, har du facebook?! Jag trodde det bara fanns har! (Ja, facebook ar en internationell community.)
8. Va, har ni inte amerikansk fotboll som en stor sport i ditt land?! (Nej, det kallas amerikansk fotboll av en anledning.)
9. Jag trodde att Sony Ericsson kom fran USA! (Grr.. nej, Sverige.)
10. Ar du och din finska vardsyster systrar pa riktigt? (Ja, jag ar svensk och hon ar finsk, saklart vi ar riktiga systrar.. not.)

Forlat alla amerikaner, men jag behovde bara skratta at er lite. Visste ni forresten att de har placerat ut USA i mitten av varldskartan pa alla deras kartor? I mitten! Ungefar som att "hej, vi ar varldens centrum". Hm, nej.. jag tycker att det ar dags att oppna ogonen lite. Nu ska jag sova, sa hoppas att ni ocksa kan ha roligt at mina klasskompisar har i USA. KRAM :)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

HAHAHAHAHAHA det här gjorde min natt/kväll, tack älskling :) Ja kartan anpassas efter vilken världsdel man bor i. Jag tror japan och kina också kan ha asien som mitten på kartan annars har dom lika som USA. Men afrika och vi har samma :) Jag älskar dig<3

2009-10-02 @ 02:33:20
Postat av: Gustav

Hahaha Amerikaner.... lol. Ja det fick mig att vakna nu iaf;) Bästa va ju - Ligger Sverige i Ryssland? Haha finns det verkligen folk som är så dumma? :O:P

Ha det bra

// Gustav

2009-10-02 @ 08:05:58
Postat av: Sebastian

5. Om alla inte pratar engelska, hur forstar ni vad de sager pa amerikanska filmer? (Det kallas subtitles.)



Eller så lär man sig engelska i skolan :P

2009-10-02 @ 14:43:21
Postat av: Amanda

Hahaha roligt inlägg elin :D

2009-10-02 @ 15:43:19
URL: http://mandymandy.blogg.se/
Postat av: mormor+göran

haha,så är det världen över. Hur kan alla känna Swiss(Switzerland=Schweiz) och ingen Sweden? Jag bruka påpeka Scandinavian by the northpol. Sony Ericson, är det inte Japan som är inblandat där? Det är bra med ambassadörer som åker jorden runt, alltid är det någon person som lär sig något nytt. Kanske man själv också. Du är underbar BÄSTIS!!!

2009-10-02 @ 16:01:07
Postat av: Pappa Staffan

Hur kul som helst! /S

2009-10-08 @ 14:32:12
Postat av: mickis

men hahahah jag dör typ!

2009-10-16 @ 19:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0