Djupa konversationer

Idag har jag och Eve mest sloat.. Det vill saga stadat huset, lagat mat tva ganger och gjort laxor. Haha nejda, inte bara det. Vi hann ocksa med att kolla pa lite Weeds och spela en hel del kort med Mama Jo. Kortspelandet var valdigt roligt for det slutade med att vi borjade prata om djupa saker och jag har nu fatt lite mer forstaelse for varfor MJ har sina strikta regler. Jag maste dock saga att hon ar vadligt accepterande angaende valdigt mycket annat, i jamforelse med andra amerikanska foraldrar. Har forbjuder foraldrarna seriost sina dottrar att vara med en kille med stangd dorr och aldrig i livet att en kille och en tjej far sova i samma rum. Trots foraldrarnas strikta regler smyger saklart ungdomarna bakom deras ryggar och gor "olagliga" saker. Foraldrar har pratar helst inte om sex till exempel over huvud taget med sina barn och utbildningen ar kass i skolan, sa vad hander? Tjejer blir gravida. Vuxna ar sa anti att de glommer bort att inoformera om en sa enkel sak som preventivmedel. Jag fattar inte.. Seriost, det kanns som att Sverige har kommit flera mil langre an USA i den har fragan. Nu snackar jag om folk under 18. Det ar till och med fortfarande vanligt att foraldrar tvingar sina barn att gifta sig med den personen de haft sex med. EH? USA, USA.. vilket mysterium.

Haha, jag behovde bara saga det dar for jag ar fortfarande lite chockad. Hm, imorgon ska vi pa nagot hastshow och sa tankte jag ut och jogga lite. Vi far se vad som hander mer. Jag hoppas ni har det bra i Sverige och jag saknar er. Plus att jag maste saga att Sebastian Andersson ar varldens underbaraste pojkvan. Puss pa honom och kram pa er!

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Du skriver att du fått större förståelse för MJ och då blir jag nyfiken om du tror att också hon har fått större förståelse för dig/er? Hur går det för Eve, förresten?

Kramisar

2009-09-05 @ 10:35:01
Postat av: Sebastian

Konstiga USA... Hade ni kollat på lite weeds, what? :P Knarkarn^ Jag har världens bäst flickvän, så är det <3

2009-09-05 @ 13:09:37
Postat av: Elin Oberg

Haha nej, serien "weeds"! Det gar bra for Eve och ja, MJ kanske har fatt lite storre forstaelse for oss ocksa, vilket ar bra:) Kram pa er!

2009-09-05 @ 22:47:44
URL: http://eliniusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0