Back to school

Uh, idag var forsta dagen tillbaka till skolan efter vart lilla "lov" eller vad man kan kalla det. Nagra "snowdays" och en lang helg blev till ett ovantat litet lov! Pa ett satt ar det skont att vara tillbaka i skolan om man bortser fran allt plugg, for det finns sa manga vanner som finns dar for en och skiner upp dagen. Det betyder jattemycket verkligen. Oh just ja, idag ropade de upp mitt namn pa tv:n och.. jag kom just pa att jag inte forklarat den har processen som vi gar igenom varje morgon med skolnyheter! Okej, jag forklarar forst. Varje morgon klockan 7.25 borjar den amerikanska nationalsangen och alla elever maste sta upp och kolla pa en tv-skarm med den amerikanska flaggan pa som finns i alla klassrum. Efter detta maste de amerikanska barnen saga "The pledge of allegiance", halla handen pa hjartat och stirra pa den amerikanska flaggan. Det har gor inte jag eftersom USA inte ar mitt hemland, utan jag star bara upp. I alla fall, efter detta som upprepas varje dag (jag vet, det later lite som hjarntvattning haha) sa borjar skolnyheterna pa tv-skarmarna. Har berattar nagra elever om kommande event, nyheter och andra viktiga saker och idag var mitt namn uppropat infor hela skolan eftersom jag var en av de 8 elever som fick mojligheten till att ta den dar resan till Tyskland som jag skrev om tidigare (men som jag inte kunde aka pa eftersom jag inte har amerikanskt medborgarskap) :D Haha det roliga var bara att de sa mitt namn fel, sa fick ett antal sms under dagen dar det stod om hur de gjorde mitt namn till ILAJN istallet for Elin. Grr, amerikaner.. men det ar okej:)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Du borde bli USAs president ;-) Jag älskar dig <3

2010-02-17 @ 03:09:59
Postat av: Mamma Monika

2010-02-17 @ 06:53:43
Postat av: Mamma Monika

Hmm, i vilket land var det dom kallade dig för YEELIN? För sjutton, om du ska bli USA:s president måste dom väl kunna uttala ditt namn rätt;-)Förresten så har Sverige nu två guld i OS! (Kan skriva mer på mejlen när jag kommer hem...)

Kramelikramar!

2010-02-17 @ 07:00:52
Postat av: Sebastian

Vi borde haft ett brons också, idiot funktionär som inte kan sin uppgift :s

2010-02-17 @ 13:29:50
Postat av: mormor+göran

Det måste väl inte vara USA´s president Du blir, visst finns det flera att välja på? Vad var det för helg ni hade var det något med Washington´s födelsedag eller blandar jag ihop någonting i huvudet? Hälsa till M.Jo och Eve och kram till Dej själv våran B Ä S T I S ! ! !

2010-02-17 @ 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0