Fullspackad helg, igen

Ah, nu antligen sitter jag i lugn och ro framfor datorn.. Jo, i fredags efter skolan akte jag och Eve direkt in till Philadelphia med tag for att saga hejda till Daniele som aker hem till Italien pa torsdag! Han ska bara vara har ett halvar eftersom man tydligen inte far ga om nagot ar i Italien. Visste ni forresten att i Italien gar man i skolan pa lordagar ocksa?! Stackars italienare. Jo i alla fall, jag och Eve lyckades hoppa av pa fel station, men det fixade vi med att ta en taxi och aka till ratt plats pa ett ogonblick for cirka 10 dollar. Haha, jag kande mig sa stor (mobbat) nar jag ensam (eller okej med Eve vid min sida) tog mig runt i storstan. Philadelphia liksom, inte illa! Sa nar vi traffade Daniele gick vi och kakade pa Hard Rock Cafe. Jag ska lagga upp lite bilder imorgon, for just nu vagar jag mig inte nara Eve for hon har varit magsjuk. Efter Hard Rock chillade vi lite och kramades hejda och hade det lite sorgligt sadar.. Det som ar bra med att ha kompisar over hela varlden ar att jag nu far gratis boende i diverse lander om jag nagon gang ska ut och resa! Vilket jag vill.

Vi kom hem runt halv elva tiden och Eve borjade sin magsjuka tid och lurade mig och sa att det var aksjuka fran taget! Vilket var bra i for sig, for annars skulle jag oroat mig hela lordagen istallet for att ha kul med skidakningen. Ja, jag akte pa min andra resa med skidklubben igar! Dagen var helt underbart fin med solsken och roliga backar. Inte en enda ramling den har gangen forresten! Haha, det enda negativa med resan var att vi alla behovde samlas i skolan 04.45 pa morgonen, vilket betydde vakna upp for mig runt klockan 03.45 eftersom skolan ligger en bit bort. Fast det var roligt och vart det i alla fall.

Buh, nu ska jag plugga till annu fler midterms.. Lyckos(?) er svenskar som inte behover ta nagra "midterms" eller "finals". Haha, "er svenskar".. jag ar ju svensk jag ocksa, men ni fattar.

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Kul med skidåkningen! (Och att du inte skadade dig:))Från vilken del av Italien kommer Daniele? Kramar och en önskan att du ska slippa magsjuka!

2010-01-24 @ 18:10:23
Postat av: mormor+göran

Yes! Du fixade missen i Philadelphia och för oss hjälpte det att hålla tummarna för skidåkningen och nu håller vi tummarna mot magsjukan för våran B Ä S T I S ! ! !

2010-01-24 @ 19:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0