Harlig helg

Den har helgen har fram tills idag varit helt kanon! I fredags var jag forst med en kompis har hemma och sedan bar det vidare till Becky som jag sov over hos. Haha, vi var vakna till 1 pa natten ungefar och gick upp 4 pa morgonen.. tre timmars somn :D Varfor i hela varlden gick vi upp 4 pa morgonen? Forsta skidresan forstas! Vi lamnade Downingtown strax efter 5 med bussar fran skolan och akte till Blue Mountian. Det finns faktiskt ratt manga bra skidstallen har borta som ligger relativt nara. Sa dagen bjod pa en massa skidakning, stralande solsken, harligt sallskap och bara en fumling! Haha, min dramatiska ramling, eller hur man sager pa svenska. Det var ganska fult, men kom ihag att jag bara ramlade en enda gang -och ramlar man ska det val vara rejalt! Det var bara svarta och dubbelsvarta backar som vi befann oss i hela dagen, men en utav dem bjod pa en inte sa rolig overraskning. Okej, har kommer steg 1-10:
1. Jag och Becky pratar om hur jakla svara puckelpistar ar (och nej, det heter inte "puckelpist" pa engelska, det heter "moguls")
2. Vi hittar en ny dubbelsvart backe -roligt!
3. Jag kastar mig utfor backen -den ar rolig!
4. Jag kommer i en kurva och upptacker till min forskrackelse vad som finns efter den..: Dubbelsvart puckelpist!
5. HJAAALP!
6. Jag upptacker en vag pa sidan om puckelpisten och borjar tanka att jag kanske inte kommer do i alla fall!
7. En man tappar balansen och staller sig mitt i vagen for mig -jag maste valja; antingen aker jag in i mannen och skadar tva personer, eller sa aker jag in i puckelpisten och vantar min egen dod.
8. Jag tar alternativ nummer tva.
9. Jag aker in i puckelpisten, flyger cirka 15 meter, tappar ena skidan och fortsatter rulla ner for backen!
10. En annan skidakare aker ner med min skida och jag reser mig upp, tackar och aker vidare.

Ah och senare pa dagen borjade knat gora riktigt ont, fast jag kande ingenting nar vi akte. Det var forst nar vi satt oss pa bussen hem som det borjade gora lite ont och varre blev det framat kvallen.. men, men. Nu haltar jag lite, men det gar nog over snart. Kul som attans var dagen i alla fall! :) Idag ar en trakig dag eftersom jag maste kora stenhart med plugg och ett research paper.. Det ar precis vad jag ska gora nu, men ni far ha det sa bra! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Ujujuj... Min modiga tjej:) Men kolla upp knät om det inte ger sig!

Kramisar!

2010-01-10 @ 23:01:35
Postat av: Pappa Staffan

Lät helskoj! Förutom knät då ... kommer och tänka på när din bror åkte skidor i Sälen och gjorde den där supervurpan när han landade på kinden :0 Hoppas allt är bra annars, tänker på dig ! Kramar /S

2010-01-11 @ 02:10:04
Postat av: mormor+göran

Aj,aj, det låter inte kul med ont i knät. Har landat på knä några gånger i ishalka, men aldrig stått på skidor. Kolla om knäet har blåmärken, rör knäet naturligt och överbelasta ej, stå alltså inte jättemycket på just den sidan, känn efter om det är benet eller senan eller bara skinnet som gör ont,eller är det den lilla plattan i mitten,är knäet varmare än resten av benet, är det svullet? Är det inte bättre efter 3 dygn skall nog en sjuksyster titta på det. Ja det är också en erfarenhet men inte så roligt, men vi håller ändå tummarna för våran B Ä S T I S ! ! !

2010-01-11 @ 10:20:46
Postat av: avestas öberg!

Men din stackare :)

hoppas det blir bättre i knät!

2010-01-11 @ 19:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0