Utbytesstudenten..

har haft en av de tyska utbytesstudenterna for en dag! Lite komiskt. Jo, nu ska jag forklara for er som blev forvirrade. Till Downingtown West har det kommit en bunt tyska utbytesstudenter som ska vara har i cirka tre veckor och var och en bor hemma hos en amerikansk elev fran skolan. Min kompis Becky har en tjej som heter Ines hemma hos sig nu till exempel. Sa nu under en hel dag i skolan fick de tyska utbytesstudenterna folja en annan amerikansk elev istallet for den som de bor hos bara for att blanda lite. Nu blev det sa att bada mina spraklarare ville att jag skulle stalla upp som en av de dar "andra" eleverna, sa det gjorde jag. Resultatet blev att jag idag hade Beckys tjej Ines med mig till alla mina klasser! Det var kul att fa lite kulturutbyte och testa att prata tyska, pa riktigt. Familjen Oberg kommer ju att, hall i er, ha en utbytesstudent fran Tyskland boende med oss ar 10/11! Sa det har var lite ovning till vad som komma skall antar jag :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Kul att du fick förtroendet att representera "en amerikansk guide":)Nu ska vi snart väcka Jacob med "Ja, må han leva!".

2010-03-27 @ 10:40:03
Postat av: mormor+göran

Das wird spannend werden wie wir das lösen können, Deutsch üben müssen wir. Det är nästan så det inte funkar i huvudet längre. Men att gratta CHARMISEN Jacob, det funkade som sjutton! Kram på Dej, vi håller tummarna för Dej så att alla Dina åtaganden skall fungera för Dej våran B Ä S T I S ! ! !

2010-03-27 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0