Kurvan

Enligt STS "hemlangtan"-kurva sa har man minst hemlangtan i slutet och i borjan av aret och det stammer nog ganska bra! Nu ar det sa pass nara att jag sjalvklart langtar hur mycket som helst efter att fa se vanner och familj igen, men pa samma gang lagger nastan all fokus pa vad som pagar har borta. Den senaste manaden har jag varit med vanner nastan varje dag och ringt och smsat konstant med alla harliga manniskor har borta.. Det kommer att bli hur sorgligt som helst att lamna dem! Pa samma gang kommer det att bli obeskrivligt att traffa alla dem basta hemma i Sverige igen. Wow liksom, snacka om att vi kommer att ha mycket att snacka om! Gud, det har aret har varit helt otroligt. Kanner mig oovervinnlig!


Kommentarer
Postat av: Mamma Monika

Alla de bästa där borta kommer att finnas kvar efteråt också. De flesta jag vet, som varit utbytesstudenter under ett år, åker så småningom tillbaka för att hälsa på. Vem vet, MJ kanske får besök av dig så småningom? (Med hela släkten i släptåg?:))

Kramelikramar!

2010-05-21 @ 08:52:25
Postat av: Elin Oberg

Ja precis, jag kommer absolut att spara ihop pengar och komma tillbaka! Fick du mitt mejl forresten? :)

2010-05-21 @ 19:20:34
URL: http://eliniusa.webblogg.se/
Postat av: Pappas kompis Calle

Mitt år i USA på 80-talet var precis om ditt....jag har varit tillbaka måååånga gånger. Vänner för livet blev det. Ett tag hade jag klippkort att åka dit. Nu ses vi en gång vartannat år ungefär och då åker hela vår familj. Det värsta ögonblicket på hela vistelsen var när jag klev på planet i Minneapolis för att åka hem. Har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv. Det var en emotionell berg-och-dalbana. Trots att det är över 20 år sedan så kommer jag ihåg det som i går. Lycka till med alla och var stolt för att du klarade av ett år over there. Njut av de sista veckorna. Nu skall jag till Barcelona med Staffan i helgen.

2010-05-25 @ 07:12:20
Postat av: Elli

Hejsan!

Hittade in på din blogg när jag satt och googlade vad jag ska hitta på nästa vecka när jag åker och hälsar på min mamma i USA. Tycker det är svårt att se på vanliga turisttips och bättre att fråga någon som har egn aerfarenheter. Min mamma bor i King of Prussia och vi ska vara där en vecka. Vad får jag inte missa i och i närheten av Philadelphia? Hade vart supergulligt om du ville skriva lite tips till mig.

MVH Ellinor

2010-05-31 @ 10:48:47
URL: http://godisen.blogg.se/
Postat av: Elli

Hej! Tack så jättemycket för tipsen. Bara några dagar kvar till jag åker nu, can't wait =) Om du vill och har tid får du jättegärna skriva ner vilka affärer jag absolut inte får missa. Har ju hört att det där öpcentret ska vara enormt, så kanske är bra att ha en aning om vilka affärer man ska satsa på :P Om det är fint väder vill man ju inte vara inomhus hela tiden heller, fast shoppingen kommer jag garanterat inte kunna hålla mig undan från :P

2010-06-02 @ 13:25:25
URL: http://godisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0